« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
عضو جامعة المصطفی العالمیه گفت: شب قدر آغاز سال سرنوشت انسان است، در این شب تقدیر یک سال انسان رقم می‌خورد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه بیستم ماه مبارک رمضان و در شب قدر، در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: شب قدر، فرصتی برای مناجات و پیوند با معبود است و در این شب، بندگان از شر شیطان مصون هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به‌طور کلی سه دسته از افراد، از شیطان در امان هستند؛ آنانی که ذکر خدا را می‌گویند، افرادی که از خوف خدا اشک می‌ریزند و بندگانی که تا سحر بیدار هستند. مومنان در شب قدر هر سه ویژگی را دارند، از این رو از دست شیطان در امان هستند و در مصونیت به سر می‌برند.

او گفت: در شب قدر، قرآن کریم نازل شد. در این شب سرنوشت‌ها معین می‌شود و اگر در این شب به خوبی مناجات کنیم، توفیق‌های سال بعد رقم می خورد. البته شب قدر فقط مختص اسلام نیست و در همه دوره‌ها و انبیای الهی بوده است و جایگاه بسیار مهمی دارد.

عضو جامعة المصطفی العالمیه اظهار کرد: در این شب، خود را با مناجات به خدا نزدیک می‌کنیم. همچنین برای گذشتن از پل صراط در این شب باید صدقه بدهیم و با دعا، آتش جهنم را از خود دور کنیم و رضایت خدا را به‌دست آوریم.

وی گفت: در این شب، حضرت فاطمه (س) و معصومان به شب‌زنده‌داری می‌پرداختند. در این شب قطعا امیرالمومنان از ما انتظاراتی دارند، ایشان در نهج‌البلاغه و خطبه‌های خود، مهم‌ترین انتظارات‌شان را از مومنان و مردم بیان کرده‌اند. مهم‌ترین انتظار معصومین و امام علی (ع) از شیعیان راستین، تقوای الهی است. اگر انسانی اعمال کمی دارد، آن را با تقوا زیبنده کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خویشتن‌داری مومنان در برابر گناه به معنی تقواست. امروز تهدیدهای زیادی وجود دارد و فضای مجازی یکی از خطرهای جدی به‌شمار می‌رود و می‌توان با تقوای الهی فرصت‌های خوبی ایجاد کرد. فضای مجازی موجب می‌شود ذهن‌ها سطحی بار بیاید، بهتر است جوانان با مطالعه خود را در برابر تهدیدات بیمه کنند.
در این مراسم، دعای کمیل توسط برزگر و دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده خوانده شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: