« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
امام جمعه قلعه رئیسی
امام جمعه قلعه رئیسی گفت:استاندار با فرمانداران و بخشدارانی که در انتخابات کم کاری کرده و نتوانستند از حق الناس به خوبی دفاع کنند برخورد و آنها را عزل کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی به ادامه اصول عقاید اصل امامت به طور خاص امام عصر(عج) اشاره و عنوان کرد: امام عصر(عج) برای ارتباط مردم نواب خاص را معین و توسط نفر قبل معرفی می‌کرد و شیعیان و مسلمانان از این طریق نواب خاص خواسته و مشکلات را با امام مطرح می‌کردند.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار سران قوا و مسوولان کشور اشاره و به تبیین آنها پرداخت و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان انتخابات را کار بزرگی دانستند و عظمت انتخابات قدرت انقلاب را نشان داد و کار مشترک مردم اعتماد به نظام بود و این کار مشترک را خراب نکنیم و این که بیاییم ملت را به دو دسته تقسیم کنیم کار درستی نیست.

  صلواتی گفت: آن حالتی که در سال 59 متاسفانه از ناحیه رئیس جمهور آن روز اتفاق افتاد که مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که کار خطرناکی بود و مسوولان از سرگذشت بنی‌صدر درس بگیرند چرا که عامل سقوط بنی‌صدر غرور، تکبر، خودپسندی و ولی‌ستیزی بود و این یک تجربه و عبرت است.

صلواتی خاطرنشان کرد: مسوولان نظام اسلامی تلاش کنند به سرگذشت بنی صدر دچار نشوند و این هشدار عبرت آموز که اولین بار در طول این چند سال اتفاق افتاد را بپذیرند.

امام جمعه قلعه رئیسی به شب قدر و شهادت امام علی(ع) اشاره و یادآور شد: اسلام به دنبال جامعه ای است که دارای پیشرفت معنوی و مادی باشد و اساس زندگی در حکومت امام علی(ع) عدل و قسط است و جامعه با عدالت قوام پیدا می کند و تمام تلاش امیرالمومنین در مدت حکومتش استقرار عدالت و عدل در جامعه بود و عدالت مایه حیات اسلام و جامعه است و شب قدر شب ولایت و نزول قرآن است.

وی به روز قدس اشاره و اضافه کرد: روز قدس روز احیای اسلام و روز سرنوشت ملت های مستضعف و روز حمایت بین المللی از ملت فلسطین است و انشالله روند خاورمیانه به سمت شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی و مقدمه ظهور امام عصر(عج) به رهبری ملت ایران و با حمایت فاطمیون افغانستان، حزب الله لبنان، حماس، ارتش سوریه، سپاه قدس انصارالیمن در حال اتفاق است و امروز امت اسلام بر سر پیچ تاریخی است و امیدوارم مردم در روز قدس باشکوه تر از همیشه به صحنه بیایند و با زبان روزه مرگ بر مستکبر و بالاخص آمریکا و اسرائیل را از خدا بخواهند.

صلواتی به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام اشاره و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی جذب بیشتر روحانیون به استان بود که لازم است از زحمات این مدیرکل تشکر و در عین حال امیدواریم بدنه سازمان تبلیغات اسلامی استان در نقاط مختلف استان نیازمند مدیر جوان، با نشاط، انقلابی، آینده نگر و آگاه به مسائل فرهنگی باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی خطاب به استاندار استان در خصوص انتخابات گفت: در طول این سالیان بعد از انقلاب انتخابات متعددی در کشور و به تبع در استان غیور و مومن، انقلابی و ولایی ما برگزار شد و همه این انتخابات‌ها مردم استان از جهات مختلف در رتبه های اول و دوم بودند و باعث آبرو و حیثیت استان بود و مرحوم آیت الله ملک حسینی همیشه به این وفاداری مردم به اسلام و انقلاب علی رغم همه محرومیت ها با افتخار در مجالس مسوولان نظام اسلامی سخن می‌گفتند و این اقدام مردم استان را به رخ می‌کشیدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این انتخابات بعضی فرمانداران و بخشداران اولا آبروی نظام و انقلاب اسلامی را خدشه‌دار کردند و به اعتماد مردم لطمه زدند و مردم را نسبت به انتخابات بدبین کردند و با این تخلفاتی که انجام گرفت حتی گذشته افتخار آمیز را زیر سوال بردند و در حق رهبری و نظام که فرمودند رای مردم حق الناس است و از آن محافظت کنید خیانت کردند و آبروی مردم استان را بر باد دادند و حتی آبروی دولت را خدشه دار کردند.

صلواتی ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار مردم ولایی و انقلابی استان از استاندار محترم این است که در اولین فرصت با یک اقدام غیرتی و در دفاع از فرهنگ مردم استان این فرمانداران و بخشداران را عزل کند و کسانی که این ظلم را کردند به دادگاه‌های استان معرفی کند و مسئولان قضایی با آنها با شدت مجازات برخورد کند و فایده این کار برگشتن اعتماد عمومی به نظام و انقلاب و باعث محبوبیت دولت و دولتمردان و تسلی خاطر کسانی است که در حقشان ظلم شده است./فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: