« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
طی بیانیه ای عنوان شد
امروز پس از گذشت ۴سال از تدفین شهدای گمنام شهرستان لنده مقبره این شهدا در پی بی مهری و کم لطفی مسئولان که امروز پست و مقام خود را از این بی نامان و گمنامان دارند، در حال اسفناک است حتی سنگ قبر هم ندارند و دل هر انسانی را می رنجاند.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛بنی هاشمی مسول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده با انتقاد شدید از  راکد ماندن عملیات ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان لنده نوشت:

امام خامنه ای:«نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره های گرامی را بگیرد و یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهنیتها خارج شود»

شهدا را که خیلی‌هامان آرزوی در میان آن‌ها بودن را داریم، در پیش گاه خدا اجر و قربی‌ست نا گفتنی که در کلام و مقال نمی‌گنجد اما در جامعه‌ای شهیدپرور که آسودگی و پیشرفت ما مرهونِ خونِ هزاران شهید است، دیدن اتفاقاتی از این نمونه که نقل می‌شود، ذهن هر منصفی را آشفته می‌سازد ...

فروردین سال ۹۲بود که ۲ شهید گمنام سالهای دفاع مقدس قدم به دیار کهگیلویه وبویراحمد گذاشتند و مهمان مردم خونگرم و با صفای و شهیدپرور شهرستان لنده شدند، و مردم در یک تشیع باشکوه با شهدا ودعاع کردن. امروز پس از گذشت ۴سال از تدفین شهدای گمنام شهرستان لنده مقبره این شهدا در پی بی مهری و کم لطفی مسئولان که امروز پست و مقام خود را از این بی نامان و گمنامان دارند، در حال اسفناک است حتی سنگ قبر هم ندارند و دل هر انسانی را می رنجاند.

اما دیری نپایید که گمنامی،غربت و فراموش شدن تعریف امروز مقبره شهدای شهرستان لنده شد، آنان که دیروز برای حفظ این مرز و بوم خالصانه جنگیدند و در غربت شهید شدند اکنون نیز به غربتی دیگر رسیده اند، البته تفاوت این دو غربت در آن است که غربت قبلی در برابر دشمنان و بیگانگان بود ولی اکنون…؟!!!

مسئولین میگویند که ساخت یادمان اعتبار میخواد و اعتبار و هزینه ای هم نیست اما در پاسخ میگویم اولا بی شک آنان که "عند ربهم یرزقون"اند نیازی به ما زمینی ها ندارند اما دفاع از ارزش ها و آرمانهای نظام اسلامی چیزی بیشتر از ساختن آرامگاه و سنگ قبر دو شهید است دوما هزینه های یک سنگ قبر و آرامگاه بی شک کمتر از آن است که بتوان نامش را هزینه گذاشت.
 
سینه هایمان مالامال است از درد این بی محبتی در حق آنهایی که دار و ندارشان را دادند و نام گمنامی گرفتند، حال پاسخ آن مادری که هنوز چشم انتظار فرزندش است و خدا خدا می کند که خبری از او بیاید و شما آنان را در این شهرستان در غربت به خاک سپردید؛ چیست؟ آن دنیا که دست در دست فرزندش برای قدر دانی از میهمان نوازیتان(!) به پیشواز خواهد آمد، چگونه سر بلند خواهید کرد؟

یادتان نرود اینان پرستو های عملیات های بدر ، خیبر و کربلای ۴و۵ و تک دشمن هستند.

مسئولان باید پاسخ گوی این وضعیت باشن و پای کار بیایند و یادمانی درخورد و شایسته این شهدای غریب ایجاد کنند هر چه سریع تر اقدام به تکمیل گلزار شهدای گمنام این شهرستان بکنند و نوبت شما مسئولان است  که به طور حتم اگر نام و رسمی است؛ از این بی نامان و گمنامان است و اگر گذشته فراموش شود آینده ای سخت در انتظار خواهد بود.
 
مگر فراموش کرده‌ایم این فرموده امام راحل را در وصف شهدای گمنام که فرمودند، «سلام من بر مفقودین عزیز که مونسی جز نسیم صحرا و پناهگاهی به‌ جز مادرشان حضرت زهرا (س)
ندارند.» و ای‌کاش فراموش نکنیم که آرامش و آسایش امروزمان را مدیون چه کسانی هستیم

و در پایان خطاب به مسئولین
ذکر این نکته را نیز متذکر میشویم که در صورت عدم پیگیری از سوی مسئولین مربوطه جوانان انقلابی شهرستان لنده دست روی دست نخواهند گذاشت و به صحنه خواهند آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: