« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
اجتماعی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آمار دقیق دانش‌آموزان مقطع پیش دبستانی و ابتدایی بعد از تکمیل شدن مرحله ثبت‌نام دانش‌آموزان اعلام می‌شود اما برآورد ما این است که در سال تحصیلی جدید با افزایش جمعیت دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی روبه‌رو باشیم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛  رضوان حکیم‌زاده اظهار کرد: آمار دقیق دانش‌آموزان مقطع پیش دبستانی و ابتدایی بعد از تکمیل شدن مرحله ثبت‌نام دانش‌آموزان اعلام می‌شود اما برآورد ما این است که در سال تحصیلی جدید با افزایش جمعیت دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی روبه‌رو باشیم.

وی تصریح کرد: تمامی تلاش ما و همکاران آموزش ابتدایی در استان‌ها بر این است تا بهترین امکانات و شایسته‌ترین فضا برای تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی فراهم آید تا نسل آینده بتوانند در فضای مناسب تعلیم و تربیت ببینند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برآوردهای اولیه ما نشان می‌دهد که مهر ماه امسال در کشور هشت میلیون نوآموز پیش دبستانی و دانش‌آموز ابتدایی راهی مدارس شوند که در حقیقت این تعداد بدنه اصلی آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهد.

حکیم‌زاده به اقدامات خوب انجام شده در قالب طرح انسداد مبادی بیسوادی با همکاری معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری خبر داد و افزود: اقدامات بسیار خوبی با همکاری همه نهادها به ویژه رسانه‌ها آغاز شده تا با آگاه‌سازی خانواده‌ها، دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هدف‌گذاری‌ها به سمتی است در مسیری حرکت کنیم تا در کشور در هیچ مقطع تحصیلی واجب‌التعلیمی خارج از مدرسه نمانده و همه مشغول تحصیل و تهذیب شوند.

حکیم‌زاده به همکاری‌های خوب آموزش و پرورش با محیط زیست در باب طرح مسائل اساسی در حوزه زیست‌محیطی اشاره کرد و ادامه داد: ما تفاهمنامه‌های خوبی را با سازمان محیط زیست به امضا رساندیم تا در کتب درسی به ویژه در مقطع ابتدایی آگاهی‌ها و آموزش‌های لازم در باب حفاظت محیط زیست به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی اضافه کرد: تغییرات کتب درسی براساس مسائل روز و تحولات علمی مد نظر است اما اینکه بخواهیم در تغییر کتب درسی تابع تصمیم‌های سیاسی باشیم و یا متناسب با تغییر دولت‌ها بخواهیم کتب درسی را عوض کنیم، چنین موضوعی اصلاً مطرح نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کتب دانش‌آموزان براساس نیازسنجی‌ها و رویکردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی مد نظر است که امیدواریم در این حوزه بتوانیم با یک برنامه‌ریزی خوب، نسل آینده انقلاب اسلامی شایسته و در مسیری صحیح تربیت کنیم./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین