« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
رئیس سازمان بهزیستی:
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آمار سالمندان در ایران به ۹.۳ درصد جمعیت رسیده است، گفت: ۴۵ هزار زن سالمند را با همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تحت پوشش قرار دادیم تا ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به سالمندان را شاهد باشیم.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛انوشیروان محسنی بندپی در همایش بین‌المللی سالمندی جمعیت درباره افزایش چشمگیر جمعیت سالمند کشور اظهار کرد: کشور ایران در سال 90، 8.2 درصد جمعیت بالای 60 سال داشت که در سال 95 به 9.3 درصد رسید بنابراین باید با تدوین قوانین، سیاستگذاری مناسب انجام شود تا سالمندان زیر چتر حمایتی قرار گیرند.

 
وی سالمند شدن جمعیت و توسعه شهرنشینی را دستاورد قرن 21 عنوان و تصریح کرد: سالمندی در کشورهای در حال توسعه آسیایی و اقیانوسیه با روند بسیار سریع افزایش پیدا کرده است.

 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به استقرار دبیرخانه شورای ملی سالمندان در سازمان بهزیستی کشور گفت: تخصصی‌ترین نهاد در خصوص برنامه‌ریزی سالمندی، سازمان بهزیستی کشور است که با 22 هزار نیروی متخصص و شرکای اجتماعی، ارائه خدمت می‌کند.

 
محسنی بندپی بر توانمندسازی زنان سالمند به منظور بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی تاکید کرد و یادآور شد: در این خصوص 45 هزار زن سالمند را با همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تحت پوشش قرار دادیم تا ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به سالمندان، تکریم جایگاه سالمندان، فراهم‌سازی زمینه‌های نشاط و شور اجتماعی را شاهد باشیم؛ اکنون درصددیم این تحت پوشش قرار دادن را به 70 هزار نفر افزایش دهیم.

 
گفتنی است همایش بین‌المللی سالمندی جمعیت و پیامدهای آن با حضور وزیر رفاه، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، مشاور بانوان سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان صندوق جمعیت سازمان ملل از کشورهای میانمار، تایلند، مالزی، ویتنام، چین، پاکستان، ژاپن، استرالیا و کره در تبریز آغاز به کار کرد./خبرگزاری دانشجو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: