« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
علمی پزشکی
یک متخصص اورولوژی و مجاری ادراری با بیان این‌که کسانی که بیماری نقرس دارند، مستعد سنگ‌های اسید اوریک هستند، گفت: این افراد حتما باید تحت درمان باشند و ادرارشان از حالت اسیدی خارج شود تا رسوب اسید اوریکی در آن رخ ندهد و سنگ تشکیل نشود.


به گزارش آوای رودکوف ، فرزاد علامه با تاکید بر این‌که بهتر است مبتلایان به سنگ کلیه مصرف روزانه مایعات را به دو تا سه لیتر افزایش دهند، گفت: آب بهترین نوشیدنی است، اما مصرف چای کمرنگ و نوشابه‌های گازدار فاقد مواد انرژی زا و قند، بلامانع است.

وی با اشاره به این‌که مصرف نمک و سدیم می‌تواند در سنگ‌سازی کلیه موثر باشد، تصریح کرد: به‌ ویژه در زمانی که روی آن رسوب کلسیم یا اسید اوریک داشته باشیم و سنگ تشکیل شود. به همین دلیل، این بیماران باید مصرف نمک را کاهش دهند.

این متخصص اورولوژی و مجاری ادراری در ادامه بیان کرد: مطالعات نشان داده مصرف زیاد گوشت قرمز می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که بیماری نقرس دارند، مستعد سنگ‌های اسید اوریک هستند و حتما باید تحت درمان باشند و ادرارشان از حالت اسیدی خارج شود تا رسوب اسید اوریکی در آن رخ ندهد و سنگ تشکیل نشود.

علامه ادامه داد: باور این که مصرف آب‌هایی با املاح بسیار زیاد، می‌تواند سگ کلیه ایجاد کند، غلط است. معنی این که رسوبات آب زیاد است بیشتر به این معنی است که که آهک آب زیاد باشد که به آن‌ها آهک‌های سخت می‌گویند.

وی در پایان اظهار کرد: یعنی سختی آب به این معنی است که هر چقدر کربنات کلسیم بیشتر باشد، آب سخت‌تر می‌شود و در بعضی از مناطق وجود دارد، اما رسوباتی که موقع جوشاندن آب رسوب می‌کند، در کلیه‌ها رسوب نمی‌دهند، چون آب از روده‌ها می‌گذرد و اگر هم رسوبی قرار باشد انجام شود، در روده‌ها تشکیل می‌شود و به کلیه‌های ما آسیب نمی‌رساند.

 

منبع: ایران پزشک
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: