« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
یاسوج
معاون وزیر بهداشت در حاشیه نخستین مجمع استانی خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران خواستار توسعه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد حوزه بهداشت و درمان شد و افزود: هم‌اکنون 620 تشکل در حوزه سلامت فعالیت دارند که این تعداد ناکافی بوده و باید افزایش پیدا کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ سید محمدهادی ایازی در نخستین مجمع استانی سلامت در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هم اکنون 350 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد و سالانه 90 هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سلامت در کنار امنیت دو نعمت مهم بوده که تامین هر دو جزو وظایف دولت‌هاست، عنوان کرد: یکی از رویکردهای وزارت بهداشت سلامت جامعه محور با هدف مشارکت بیش از پیش مردم و خیران بخش سلامت است.

ایازی با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی با هدف افزایش امنیت غذایی باید ارگانیک شود ابراز کرد: تامین سلامت جامعه تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه باید مردم و سایر ادارات کمک کنند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای اینکه مردم به فکر سلامت خود باشند جزو اولویت‌های دیگر وزارت بهداشت بوده زیرا در این صورت به ارتقا وضعیت سلامت کمک می‌کند.

ایازی با بیان اینکه داشتن تحرک، کاهش مصرف نمک، شکر، روغن، پرخوری نکردن، مصرف نکردن دخانیات وغیره می‌تواند سلامت را تامین کند تصریح کرد: مردم در قالب نهادهای مدنی یا تشکل‌های مردم نهاد باید برای ایفای نقش در تامین سلامت خود و جامعه سازماندهی شوند.

وی خواستار توسعه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد حوزه بهداشت و درمان شد و افزود: هم‌اکنون 620 تشکل در حوزه سلامت فعالیت دارند که این تعداد ناکافی بوده و باید افزایش پیدا کند.

ایازی تاکید کرد: مردم در زمینه توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت مشارکت داده شوند تا کمبودها جبران شود زیرا هم‌اکنون کمبودهای زیادی در استان‌های مختلف کشور داریم و باید از ظرفیت مردم در این زمینه استفاده شود.

وی با اشاره به پخش سریال پریا و تاثیرگذاری این فیلم در جامعه در زمینه بیماری ایدز گفت: آثار فرهنگی و هنری برای کاهش بیماری‌ها تولید شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: