« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
ایران
رئیس پیشین بازرسی پلیس پایتخت، جزئیاتی از حوادث بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ را تشریح کرد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایلنا؛رئیس پیشین بازرسی پلیس پایتخت، جزئیاتی از حوادث بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ را تشریح کرد.

گزیده اظهارات سردار فودازی را در ادامه می‌خوانید:

* بازداشتگاه کهریزک توسط مسئولان وقت ناجا راه‌اندازی شده بود و به جز نیروی انتظامی هیچ دستگاه دیگری در این بازداشتگاه مسئولیت نداشت. این بازداشتگاه در سال ۸۸ نیز تحت نظر نیروی انتظامی بود و هیچ کدام از سرداران سپاه در آن نقشی نداشتند.

* سردار رجب‌زاده که در آن زمان مسئولیت فرماندهی تهران بزرگ را بر عهده داشت اعلام کرد که این بازداشتگاه بیش از این ظرفیت نگهداری بازداشت‌شدگان ۱۸ تیر سال ۸۸ را ندارد و باید به جای دیگری منتقل شوند اما دادستانی تاکید داشت به دلیل اینکه برای نگهداری این افراد جا نداریم باید تا زمان تعیین تکلیف در بازداشتگاه کهریزک نگهداری شوند.

* برای بازداشت‌شدگان ۱۸ تیر ۸۸ دو اتاق بزرگ در نظر گرفته شده بود که در آنجا نگهداری شوند و هیچ‌گونه ارتباطی میان این بازداشت‌شدگان و اراذل و اوباشی که پیش از این در کهریزک نگهداری می‌شدند، وجود نداشت.

* از بیش از ۹۰ نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک رضایت گرفتیم و در گفت‌وگوهایی که با آنها داشتیم هیچ یک ادعایی مبنی بر مورد ضرب و شتم قرار گرفتن از سوی سایر زندانیان را نداشتند.

* (درباره مرگ رامین پوراندرجانی پزشک بازداشتگاه کهریزک) متاسفانه آن پزشک وظیفه بر اثر ترسی که داشت و به او به اشتباه گفته بودند تو مقصری دچار جنون آنی شده و با خوردن قرص خودکشی کرد. نظریه پزشکی قانونی در این ارتباط موجود است.

* ما در کهریزک بیش از ۲۰۰ نفر بازداشتی داشتیم. آنها می‌گفتند ما را هل دادند اما اینکه بزنند و تجاوز کنند، صحت ندارد.

* سه نفری که در کهریزک فوت کردند سرما خورده بودند و در اثر مننژیت فوت کردند. البته برخی از بازداشت‌شدگان موقع دستگیری کتک خورده بودند اما در بازداشتگاه کتک نخورده بودند.

* من در سال ۸۸ در کف خیابان بودم. وقتی ماموران پلیس مشاهده می‌کردند گروهی قصد آتش زدن بانک‌ها و مغازه‌ها را دارند با ‌آنها برخورد می‌کردند. نازشان که نمی‌کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: