« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
جهان
قاسمی در مورد اینکه آیا مساله شلیک سه راکت از سمت ایران به سمت خاک پاکستان را تایید می‌کنید، گفت: من تاکید می‌کنم؛ گاهی تنش‌هایی در مرز ایران و پاکستان رخ می‌دهد. ما به زودی کمیسیون مشترکی با طرف پاکستانی تشکیل می‌دهیم.
به گزارش آوای رودکوف ، ایلنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه در مورد مساله شلیک سه راکت از سمت ایران به سمت خاک پاکستان گفت: من تاکید می‌کنم؛ گاهی تنش‌هایی در مرز ایران و پاکستان رخ می‌دهد. ما به زودی کمیسیون مشترکی با طرف پاکستانی تشکیل می‌دهیم.

بهرام قاسمی در خصوص ادعای سازمان اطلاعات آلمان در گزارش اخیر این سازمان مبنی بر فروش اقلام مربوط به تسلیحات هسته‌ای و موشکی به ایران و اتهام جاسوسی در این کشور گفت: ما از شهروندان خودمان در هر نقطه‌ای از جهان دفاع خواهیم کرد و اگر چنین اتفاقی افتاده باشد قطعا وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران مداخله می‌کنند و پیگیر موضوع خواهد بود.

او در خصوص ادعای دستگیری سه شهروند آلمانی با اتهام همکاری با ایران برای فروش اقلام هسته‌ای برای راکتور اراک و برخی اقلام مربوط به موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم.

قاسمی در مورد اینکه آیا مساله شلیک سه راکت از سمت ایران به سمت خاک پاکستان را تایید می‌کنید، گفت: من تاکید می‌کنم؛ گاهی تنش‌هایی در مرز ایران و پاکستان رخ می‌دهد. ما به زودی کمیسیون مشترکی با طرف پاکستانی تشکیل می‌دهیم.

او در مورد اینکه آیا سفری مشابه سفر هیات وزارت خارجه و امنیتی ایران به پاکستان بعد از حادثه میرجاوه از سوی طرف پاکستانی با توجه به شلیک سه راکت صورت گرفته یا نه گفت: موضوع میرجاوه با این مورد متفاوت است. نوع مکانیزم‌هایی که دو کشور دارند نیز مانند پروتکل‌های تشریفاتی هر کشور متفاوت است.

قاسمی ضمن یادآوری تعداد شهدای حادثه تروریستی میرجاوه تاکید کرد: شرایط در آن زمان به گونه‌ای بود که ما باید سریعا اقدام می‌کردیم. اما اینجا ما اصلا چنین موضوعی نداریم.

او در خصوص موضع ایران در قبال حضور ارتش آمریکا و ترکیه در منطقه با وجود آزادسازی موصل و شکست داعش گفت: در این مورد دولت مرکزی عراق باید اظهارنظر کند؛ اما هیچ کس نمی‌تواند بدون اجازه دولت عراق در این کشور حضور داشته باشد

قاسمی درباره اینکه آیا ایران قرار است در بازسازی عراق مشارکت داشته باشد، گفت: عراق به عنوان یک کشور مهم برای ما محسوب می‌شود و کارنامه رفتاری ما بعد از جنگ تحمیلی مشخص است که هر کمکی توانسته‌ایم به مردم عراق کردیم و اگر درخواستی صورت بگیرد ایران با نگاه مثبت در این بازسازی شرکت می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: