« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
تعدادی از وزرای اطلاع‎رسانی کشورهای عضو اتحادیه عرب با تشکیل کمیته پیگیری شکایت‎ها از شبکه‌ قطری «الجزیره» موافقت کردند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از فارس، شورای وزرای اطلاع رسانی اتحادیه عرب روز گذشته نشستی را در مقر اتحادیه در قاهره برگزار کرده و در آن 9 کشور عربی موافقت خود را با اتخاذ تصمیمات فوری علیه شبکه‎های توهین‎کننده بویژه الجزیره اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری الوطن، شورای وزاری اطلاع‎رسانی کشورهای عربی بر ضرورت همبستگی بین کشورهای عربی برای مقابله با تروریسم تاکید کرده و خواستار توقف مالی از تروریسم و ادامه هماهنگی‎ها و تلاش‎ها در سطح منطقه ای و جهانی شد.

شورای وزاری اطلاع رسانی در بیانیه پایانی روز گذشته خود بر همبستگی کامل با مصر در مبارزه با تروریسم تاکید و عملیات تروریستی اخیر در این کشور را محکوم کرد.

دفتر اجرایی شورای وزاری اطلاع رسانی عرب نیز با درخواست تشکیل کارگروه مشترک شامل 9 کشور برای بررسی شکایت‎های کشورهای عربی از برخی شبکه‌های توهین کننده از جمله شبکه الجزیره موافقت کرد.

شورا همچنین با تشکیل تیم حقوقی ویژه برای تغییر قوانین مربوط با تعامل با شبکه‎های اهانت کننده به هر کشور عربی موافقت کرد.

وزرای اطلاع رسانی اتحادیه عرب خواستار خودداری از پخش یا نشر هرگونه اخباری که ممکن است منجر به تشویق به افراطی گری و اقدامات تروریستی شدند و بر احترام به حاکمیت کشورهای عربی تاکید کردند.

«عواد صالح العواد» وزیر اطلاع رسانی عربستان در نشست وزرای اطلاع رسانی اتحادیه عرب در قاهره بار دیگر شبکه الجزیره قطر را هدف قرار داد و اعلام کرد که این شبکه قطری برای تخریب و هدف قرار دادن دیگران فعالیت می‎کند.

وی گفت: دولت قطر باید دست از حمایت از تروریسم بردارد و حمایت خود از شبکه الجزیره که به تغذیه افراطی‎گری می‌پردازد، متوقف کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: