« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
جنبش حماس در بیانیه‌ای اظهارات سفیر سعودی در الجزایر علیه مقاومت را محکوم کرد و اینگونه اظهارات را به دور از ارزش‌ها و آرمان‌های امت عربی و اسلامی دانست.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از الجزیره، جنبش حماس در بیانیه‌ای اظهارات سامی الصالح سفیر عربستان در الجزایر که در آن حماس را تروریستی خوانده بود، تحریک‌آمیز توصیف کرد.

این جنبش با بیان اینکه اینگونه اظهارات به دور از ارزشها و آرمان‌های امت عربی و اسلامی و عمق راهبردی مسأله فلسطین است، تاکید کرد که حماس، جنبشی مقاوم و مشروع علیه اشغالگری اسرائیل است.

حماس در بخش دیگری از این بیانیه خواستار توقف اظهاراتی شده است که وجهه عربستان و مواضع این کشور در قبال مسأله فلسطین و حقوق مشروع فلسطینیان را تخریب می‌کند.

سامی بن عبدالله الصالح سفیر سعودی در الجزایر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را تروریستی دانست.

وی در گفتگو با تلویزیون النهار الجزایر در پاسخ به این سؤال که آیا حماس تروریستی است، گفت: البته. جنبش حماس در فهرستهای تروریسم گنجانده شده است.

سفیر سعودی در ادامه ادعاهای خود گفت: حق مقاومت برای سازمان آزادی‌بخش فلسطین محفوظ است، نه برای آن‌هایی که در هتل‌های پنج ستاره قطر به سر می‌برند.

این اظهارات سفیر سعودی با واکنش گسترده احزاب و فعالان الجزایری روبرو شد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: