« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
در فرصت نقل و انتقالات فوتبال هر از گاهی انتقالی جنجالی توسط یک بازیکن از باشگاهی به باشگاه رقیب و حتی دشمن، اخبار فوتبالی را زیر و زبر می کند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از وبسایت نود، در این مطلب به بررسی ۱۰ نقل و انتقال پر سر و صدای بازیکنان به تیم های رقیب می پردازیم، انتقالاتی که نام بازیکنانش را تا ابد در لیست خائنین تاریخ فوتبال جای داده است.

١٠- پل اینس: هافبک تنومند انگلیسی در سال ١٩٨٩ به منچستریونایتد پیوست. او ٦ سال زیر نظر الکس فرگوسن بازی کرد و در ٢٧٧ بازی، ٢٨ گل نیز به ثمر رساند. همچنین در فصل ١٩٩٣-١٩٩٤ به همراه شیاطین سرخ قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد. اما اینس در سال ۹۷ و پس از سپری کردن دو فصل در باشگاه اینتر و در حالیکه نزد هواداران یونایتد محبوب بود، در اقدامی عجیب راهی لیورپول، دشمن منچستریونایتد شد و ٢ سال برای سرخ پوشان مرسی ساید بازی کرد.

٩- اشلی کول: مدافع چپ سابق تیم ملی انگلیس در سال ١٩٩٩ از میدلزبرو به آرسنال پیوست. کول به سرعت در ترکیب توپچی ها جا افتاد و با درخشش در این تیم به بهترین مدافع چپ فوتبال انگلیس تبدیل شد. مدیران آرسنال به کول پیشنهاد دادند تا با حقوق هفتگی ٥٥ هزار پوند قرارداد خود را تمدید کند اما پیشنهاد وسوسه انگیز ٩٠ هزار پوندی چلسی ، باعث شد تا او راهی دیگر تیم لندن شود. در نخستین بازگشت کول به ورزشگاه خانگی ارسنال ، هواداران این تیم برخورد بسیار بدی با اشلی کول داشتند و به او لقب پول پرست دادند تا خشم و نفرت خود را از او نشان دهند.

٨- مایکل اوون: مهاجم انگلیسی بعد از رشد کردن در لیورپول و تبدیل شدن به یک ستاره نو ظهور و حتی بردن توپ طلای اروپا و حضور ١٣ ساله در این تیم به رئال مادرید پیوست. بعد از مصدومیت های پیاپی و عدم درخشش در ترکیب کهکشانی ها، او دوباره به لیگ برتر بازگشت و با نیوکاسل درخشید و بعد از آن راهی دشمن قدیمی لیورپول، منچستر یونایتد شد، تا به شدت در آنفیلد منفور شود.

٧- ینس لمن: او بعد از تونی شوماخر دروازه بان سابق تیم ملی آلمان ، به دومین دروازه بانی تبدیل شد که در هر دو تیم شالکه و دورتموند بازی کرد. دشمنی این دو تیم ریشه ای قدیمی و تاریخی دارد و یکی از حساس ترین دربی های فوتبال اروپا به شمار می رود. اما لمن چهره جنجالی دربی های روهر است. گلزنی او برای شالکه در برابر دورتموند و یک دهه بازی برای این تیم او را به چهره ای فوق العاده محبوب نزد هواداران شالکه تبدیل کرده بود. لمن حضور ناموفقی در باشگاه میلان داشت و همین مسئله باعث بازگشت او به بوندسلیگا شد. اما لمن در انتقالی عجیب و جنجالی راهی دشمن ابدی معدنچی ها (لقب باشگاه شالکه)، یعنی دورتموند شد. طرفداران شالکه از لمن به عنوان خائن ترین بازیکن تاریخ یاد می کنند.

٦- نیکولاس آنلکا: آنلکا را می توان یکی از غیر متعصب ترین فوتبالیست های تاریخ دانست! او برای تیم های بزرگ بسیاری بازی کرد و از نظر هزینه ای که برای نقل و انتقال او بین این تیم ها پرداخت شده است او گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال محسوب می شود! او هم مانند اشلی کول برای آرسنال و هم برای چلسی بازی کرد. او به دلایل مالی توپچی ها را ترک کرد و به رئال مادرید رفت. سپس با پیراهن لیورپول و منچسترسیتی به لیگ برتر بازگشت.

٥- کارلوس توز: توز در سال ٢٠٠٧ به منچستر یونایتد پیوست و به سرعت خودش را در قلب هواداران شیاطین سرخ جای داد. او سال ٢٠٠٩ روی مبلغ ٢٥/٥ میلیون یورو با مدیران یونایتد برای تمدید قرارداد به توافق رسید، اما مشاورانش او را از عقد قرارداد منصرف کردند و توز در تصمیمی شوکه کننده راهی منچسترسیتی شد. او در دوران حضورش در اتحاد، با این تیم به قهرمانی لیگ برتر نیز رسید، اما نفرت اصلی یونایتدی ها از او، بخاطر تاثیر او در دربی ها و همچنین حرکات تمسخر آمیزش است.

٤- سول کمپل: او با تاتنهام کارش را آغاز کرد و در این تیم به شهرت رسید. زمانیکه قرارداد او به پایان رسید، نه تنها با تاتنهام تمدید نکرد، بلکه از میان تمام پیشنهاداتی که داشت، راهی رقیب و دشمن اصلی اسپرز، یعنی آرسنال شد و با این تیم به افتخارات زیادی هم رسید. سول کمپل هرگز نزد هواداران تاتنهام بخشیده نشد و هر بار که در دربی لندن برابر تیم سابقش قرار گرفت مورد اعتراض شدید هواداران تاتنهام قرار می گرفت و مورد توهین و حتی تهدید های بیشماری قرار گرفت.

٣- برند شوستر: بازیکن آلمانی ٨ سال برای بارسلونا بازی کرد و در انتقالی عجیب مستقیما از بارسلونا به رئال مادرید پیوست، و ٢ سال در این تیم بازی کرد. اما این پایان رفتار خیانت آمیز شوستر نبود! او پس از رئال مادرید به اتلتیکو مادرید، رقیب همشهری رئال پیوست، تا طی ٣ انتقال پیاپی برای ٣ رقیب اصلی فوتبال اسپانیا بازی کرده باشد.

٢- زلاتان ایبراهیموویچ: او در یوونتوس چهره شد و بسیار نزد هواداران بیانکونری محبوب بود، اما بعد از رسوایی کالچوپولی و تائید حکم سقوط این تیم به سری بی ایتالیا، یووه را تنها گذاشت و به اینتر پیوست. او کمک کرد تا اینتر بعد از ١٧ سال قهرمان ایتالیا شود و در آنجا به شدت محبوب شد، تا اینکه راهی بارسلونا شد و بعد از یک سال بازی در این تیم، راهی رقیب و دشمن همشهری اینتر، میلان شد. زلاتان هم در میان طرفداران یوونتوس منفور است، و هم نیمی از شهر میلان او را خیانتکار می نامند.

١- لوئیز فیگو: شاید هیچ انتقالی در تاریخ فوتبال جهان به اندازه پیوستن فیگو از بارسلونا به رئال مادرید پر سر و صدا نبوده است. این بازیکن پرتغالی در بارسلونا بهترین بازی ها را به نمایش می گذاشت و حتی به بازوبند کاپیتانی بارسا نیز رسید. اما فیگو در انتقالی عجیب و شوکه کننده، با رقمی رکورد شکن راهی دشمن و رقیب همیشگی بارسا یعنی رئال مادرید شد. این انتقال کینه و دشمنی هواداران بارسا را به همراه داشت، تا جایی که وقتی فیگو برای اولین بار به همراه رئال به نیوکمپ برگشت، با سر خوک از او استقبال کردند و او را خائن صدا می زدند. همچنین فیگو با پیراهن هر دو تیم در ال کلاسیکو گلزنی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: