« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۸۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
بهمئی
رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی: به عنوان یک شهروند پیشنهاد می دهم که وظیفه اجرای انتخابات کشور با تصمیم گیری مسئولان کشوری به یک نهاد مستقل و با نظارت مسئولان طراز اول کشور محول شود تا تخلفات و کارشکنی ها به حداقل برسد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف , انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال 96 و در کهگیلویه و بویراحمد تا حدود زیادی متفاوت تر از ادوار گذشته برگزار شد.اعتراض مردم به نتایج انتخابات ؛بازشماری آرا و تغییر در نتایج انتخابات از جمله مشکلاتی بود که در این دوره وجود داشت.در شهرستان بهمئی نیز چنین اتفاقاتی رخ داده و هنوز واکنش ها به نتیجه انتخابات ادامه دارد.اخیرا رئیس شورای نگهبان این شهرستان اظهار داشت که : کنترل شعب اخذ رأی لیکک از دست مسولان خارج شد و هفت هزار (7000) آرای باطله در 15 صندوق لیکک وجود داشت که بلافاصله یک عضو جدید شورای شهر لیکک سخنان رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی را رد کرد و گفت : این روزها برخی برای اینکه خود را بزرگ جلوه داده و کاستی های خود را فراموش کنند حرفهای غیرکارشناسی می زنند .

در ادامه سخنان رئیس شورای نگهبان این شهرستان و یک عضو جدید شورای شهر لیکک را با هم می خوانیم:

کنترل شعب اخذ رأی لیکک از دست مسولان خارج شد/هفت هزار (7000) آرای باطله در 15 صندوق لیکک

ولی طلوعی مطلق رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی با اشاره به حجم بالای تخلفات در انتخابات 29 اردیبهشت در شهرستان بهمئی، از این وضعیت اعلام نگرانی کرد.

طلوعی مطلق با تاکید بر اینکه ایراد جدی بر انتخابات 29اردیبهشت شهرستان بهمئی دارد، تصریح کرد: با توجه به آموزش هایی که به نیروهای مستقر خود در شعبه های اخذ رای داده بودیم، زمانی که کنترل شعبه ها از دست مردم خارج شد، به ناظرین خود اعلام کردیم که در فضای نا امن کار نکنند و تا محیط آرام نشود، اجازه ادامه رای گیری داده نشود.

وی افزود: اما به خاطر تجمیع انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، و با توجه به اینکه ناظران ما تنها بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نظارت داشتند، انتخابات متوقف نشد.

رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: بنده بازهم اعلام می کنم که به انتخابات 29اردیبهشت شهر لیکک ایراد جدی وارد است که این ایراد را هم به اعضای شعب که نمایندگان کاندیداها بودند، هم به نمایندگان فرماندار و اعضای برگزار کننده انتخابات می دانم.

طلوعی مطلق گفت:از 15 صندوق شورای شهر لیکک که بازشماری شدند، 7هزار رای باطله داشتیم و اگر مابقی صندوقها هم بازشماری می شد به طور یقیین آراء باطله بیشتری از صندوق ها بیرون می آمد.

رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی تصریح کرد: به عنوان یک شهروند پیشنهاد می دهم که وظیفه اجرای انتخابات کشور با تصمیم گیری مسئولان کشوری به یک نهاد مستقل و با نظارت مسئولان طراز اول کشور محول شود تا تخلفات و کارشکنی ها به حداقل برسد.

شعبان بهمئی منتخب شورای پنجم شهر لیکک به سخنان رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی واکنش نشان داد

شعبان بهمئی سخنان رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی را رد کرد و گفت : این روزها برخی برای اینکه خود را بزرگ جلوه داده و کاستی های خود را فراموش کنند حرفهای غیرکارشناسی می زنند .

وی با اظهار تعجب از سخنان غیرکارشناسی و احساسی رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی افزود: چگونه امکان دارد در صندوقی که 400 تعرفه جا میگیرد این حجم از تعرفه باطله کشف شود .

منتخب شورای شهر لیکک با بیان اینکه اگر در 15صندوق مورد نظر آقایان آراء سالم و باطله را با هم حساب کنیم این تعداد به 6 هزار رای میرسد افزود: آقایان عدد 7 هزار رای باطله را از کجا آورده و آن را چگونه حساب کرده اند ؟

این آزاده جنگ تحمیلی با بیان اینکه برادرانی که خود را دارای مسئولیت میدانند با چنین ادعاهایی قصد زیر سوال بردن رای مردم را دارند ادامه داد: با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که کل آراء باطله این 15 صندوق به 1200 رای هم نمی رسد

بهمئی با یادآوری این نکته که بسیاری از آراء باطله به جای مهر نظارت، مهرشورای نگهبان خورده بودند گفت: به نظر من ناظرین شورای نگهبان خطا کار اصلی انتخابات بودند .

منتخب جدید شورای شهر لیکک تصریح کرد: اگر صندوق های انتخابات ریاست جمهوری نیز بررسی میشد خطای آن بالاتر از صندوق های شورای شهر بود .

وی با مخاطب قرار دادن رئیس شورای نگهبان شهرستان گفت: شما یکی ازکسانی بودید که هیئت اجرایی را تایید کرداید، چگونه خطاکاران را تایید کردید پس یکی از مشکلات خود شما هستید.

وی با بیان اینکه بنده هم از قوه قضائیه تقاضا دارم به این موضوع ورود کرده و با خطاکاران برخورد نماید ، افزود : کسانی که اطلاع ندارند بدانند فرمانداری برای انتخابات سی نفر معتمد معرفی میکند و طبق قانون باید شورای نگهبان آنها را تایید کند.

شعبان بهمئی با یادآوری این مطلب که تا این افراد از سوی شورای نگهبان تایید نشوند انتخابات رسمیت پیدا نمیکند گفت: پس از تایید شورای نگهبان این افراد با رای گیری درون گروهی هشت نفر را به عنوان هیئت اجرایی، انتخاب کرده و این افراد نیروهای هر صندوق را معرفی می کنند .

منتخب شورای پنجم شهر لیکک با بیان اینکه اگر اعضای صندوق ها دارای مشکل بودند هیئت اجرایی نیز مشکل داشته است، تاکید کرد: در این حالت شورای نگهبان هم که این نفرات را تائید کرده دارای مشکل بوده و مسئولین شورای نگهبان شهرستان باید طبق قانون جوابگو باشند .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
0
رای با تعرفه فرق داره درود بر آقای طلوعی که حقایق را بازگو کرد شهر ما انتخابات نبود انتصاب افراد بود
الهام،ط
|
United States
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
......... ک همه ساله با ترفندهای خاص غیر قانونی ،خود را جز ۵نفر منتخب میکند و به یگر نماینده ها ظلم میکند و تقلب میکند حرفی برای گفتن نباید داشته باشد،درود بر رئیس شورای نگهبان بهمئی آقای طلوعی ک تونستن با شجاعت از تخلفات گسترده در انتخابات سخن به میان آورند، باید همه مثل ایشان شجاعت داشته باشند،،،کیه ندونه ک آقای بهمئی هرسال باچه ...... در انتخابات شرکت میکند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: