« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از خشک شدن بیش از ۲۱۰ چشمه آب شرب در مناطق ییلاقی عشایر این استان خبر داد و گفت: شرایط در برخی مناطق عشایری استان بحرانی است.
آوای رودکوف: مجید علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر و وجود خشکسالی بیش از 210 چشمه در مناطق عشایری این استان خشک شده است.

وی از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن 570 چشمه آب شرب در مناطق عشایری استان خبر داد و افزود: به‌دلیل کم‌بارشی و خشکسالی‌های چند سال اخیر تاکنون بیش از 40 درصد این تعداد خشک شده و امکان افزایش چشمه‌های خشک شده به بیش از 50 درصد تا اواخر فصل تابستان وجود دارد.

علیپور ابراز کرد: بیش از 4 هزار خانوار با بیش از 50 هزار راس دام به دلیل کمبود آب در مناطق مختلف عشایری کهگیلویه و بویراحمد با 18 دستگاه تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت:  با توجه به شرایط بحرانی موجود این میزان اعتبار جوابگو نبوده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود هرچند سعی می‌کنیم با کاهش هزینه‌ها بهترین خدمات را به عشایرنشینان ارائه کنیم.

علیپور بیان کرد: وضعیت آب شرب و خشکیدگی چشمه‌ها در مناطق عشایری شهرستان‌های بویراحمد، لنده و پرام وضعیت مطلوبی ندارد و هر لحظه امکان افزایش خشک شدن چشمه‌ها در این مناطق وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: