« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
یاسوج
بررسی آمار ثبت و احوال استان نشان می دهد این دو نام همواره بیشترین اقبال از سوی پدر و مادرهای کهگیلویه و بویراحمدی داشته است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 700 ثبت‌یار افتخاری اطلاعات ثبت ولادت و وفات را در سطح استان گزارش می‌دهند، اظهار داشت: هر چه ثبت ولادت و وفات به‌روزتر باشد اطلاعات جمعیتی به‌روزتر و برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر می‌شود.

محمدعلی تقوی در مورد چگونگی ثبت وقایع ازدواج و طلاق گفت: سامانه رصد اطلاعاتی سازمان ثبت احوال با سازمان ثبت اسناد و املاک استان به صورت آنلاین برقرار شده و هر واقعه طلاق یا ازدواج مستقیما و به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال منتقل می‌شود.

وی به آمار وقایع حیاتی در سال 95 اشاره داشت و افزود: در سال گذشته 16 هزار و 312 واقعه ولادت به ثبت رسید که از این میزان 51 درصد نوزاد پسر و 49 درصد نوزاد دختر بودند.

تقوی عنوان کرد: از این تعداد واقعه ولادت، 506 مورد حاصل از چندقلوزایی بودند که از این تعداد 241 واقعه دو قلو و هشت واقعه سه قلو بودند.

وی بیان کرد: در سال گذشته دو هزار و 630 واقعه وفات به ثبت رسید که 58 درصد از متوفیان را مردان و 42 درصد از متوفیان را زنان تشکیل دادند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 95 هفت هزار و 919 واقعه ازدواج در سطح استان به ثبت رسید که نسبت به سال 94 حدود 14 درصد رشد را نشان می‌دهد.

تقوی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 750 واقعه طلاق در استان به ثبت رسید، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شیب تندی در واقعه طلاق داشتیم که این شیب در سال 95 روند نزولی داشته و حدود 11 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج و طلاق در استان بالاتر از نرم کشوری است، گفت: میانگین سن ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد برای زوج 29 و برای زوجه 24 سال و میانگین سن طلاق برای زوج 34 و برای زوجه 29 است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به ازدواج‌های سن پایین اشاره داشت و بیان کرد: سال گذشته دو ازدواج زیر 15 سال در استان داشتیم.

تقوی در رابطه با انتخاب نام نیز گفت: نام "امیرعلی" برای نوزادان پسر و نام "فاطمه" برای نوزادان دختر همچنان بیشترین فراوانی نام را در استان دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: