« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
یکی از کلیدی ترین موارد برای این که گردشگران بتواند سفری موفق در کشورهای خارجی داشته باشند آشنا بودن با زبان کشور مقصد هست. خوب اگر با زبان آشنا نباشیم آن وقت چاره کار چیست؟ آیا بدون آشنایی با زبان کشور موردنظر می توان با مردم ارتباط درستی برقرار کرد و سفری توأم با موفقیت و مناسب داشت. برای این که به جواب این سؤال و سؤال هایی از این دست، دست یابید. لطفاً با ما همراه باشید تا در مجله همگردی با یکدیگر سفری به کشور فرانسه داشته باشیم.
آوای رودکوف: برای گردشگری خارجی مخصوصاً اروپایی کشور فرانسه یکی از کشورهای محبوب و زیبا است که گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود جذب می نماید. سؤال اینجا است که قبل از سفر به فرانسه، آیا باید زبان فرانسوی را یاد بگیریم؟ اگر زبان فرانسه بلد نبودیم چه کار باید بکنیم؟
به احتمال زیاد افرادی که قبلاً تجربه سفر به فرانسه را داشتند با موقعیت هایی شبیه به این برای مثال تعارف خوراکی، سلام و احوال پرسی ساده یا کمک گرفتن برای پیدا کردن یک آدرس و جواب طرف مقابل به زبان فرانسه و این که نتوانستند متوجه بشوند که مردم چه می گویند مواجه شده اند. برحسب تجربه به نظر می رسد که در چنین مواقعی باید نکاتی کوچک را به خاطر داشته باشید، برای مثال در حد کتاب درسی فرانسه چون دانستن این نکات می تواند بسیار مؤثر واقع شود. ازآنجاکه مردم فرانسه مردمی هستند که ادب و احترام در آنجا بسیار رعایت می شود، بنابراین اگر بتوانید پاسخی شایسته در جواب احوال پرسی ها و مواردی که در بالا بیان کردیم بدهید، در این صورت باعث ایجاد نگرشی مثبت در آن ها نسبت به خود که یک فرد خارجی هستید خواهید شد.

چگونه سفری خوب به فرانسه داشته باشیم؟
برای درک بهتر این موضوع مثالی را از یکی از گردشگران برای شما بازگو می کنم:

نخستین سفر من به کشور فرانسه در سال 1980 بود و در هتلی شیک و مدرن اقامت گزیدم چون دلار آن زمان ارزان بود و اوضاع خیلی روبه راه بود تا زمانی که یک دفعه دیدم لامپ اتاقم سوخت من در این هنگام به جای اینکه با پذیرش تماس تلفنی برقرار کنم خودم حضوراً نزد مسئول پذیرش رفتم و جملاتی مانند:
Bonjour, Madame. Excusez-moi de vous dérangez, mais nous avons une petite problème chez nous.
که معنی آن می شود: «سلام عذر می خواهم که وقت شمارا می گیرم مشکل کوچکی برایم پیش آمده است.» بیان نمودم. این موضوع تأثیر مثبتی روی آن فرد گذاشت و سبب شد که آن فرد خودش شخصاً به اتاقم آمد و لامپ اتاقم را تعویض نمود و تا آخر سفر با من به خوبی رفتار می کرد. این مطلب به این موضوع اشاره دارد که عذرخواهی می تواند تأثیر شگفت آوری در زبان فرانسه بر روی فرد موردنظر داشته باشد و نشان دهنده احترام تقاضاکننده نسبت به زمان و به فرهنگ مخاطب است؛ در نتیجه چند کلمه می تواند تأثیر بسزایی در تعامل میان دو فرد داشته باشد. جهت این که با عبارات و جملات کوتاه فرانسه آشنا شوید و در طول سفر بتوانید از آن ها استفاده نمایید می توان از کتاب راهنمای سفر، برنامه های سفر و یا از مترجم قدرتمند گوگل بهره جست.
نتیجه ای که در پایان می شود گرفت این است که اگر رفتار مؤدبانه داشته باشید در کلیه نقاط فرانسه تأثیری شگفت انگیز و جادویی خواهد داشت و سبب خواهد شد که تمام درها به روی شما که یک خارجی هستید باز باشد و به مشکل خاصی برخورد نکنید. از همه مهم تر این که خیلی راحت می توان به تمام نیازهایی که دارید مانند دست یابی به موقعیت ایستگاه قطار، رستوران و یا اگر با مشکلی درزمینهٔ تلفن همراه برخورد کردید دست یابید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: