« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
یاسوج
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از هدف گذاری 38 درصدی حضور دانش آموزان دوره متوسطه استان در رشته های کار و دانش در سال تحصیلی 97-96 خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،سیدموسی خادمی در شورای آموزش و پرورش استان با تاکید به اینکه، طرح هر دانش آموز یک مهارت در برنامه کاری آموزش و پرورش استان باشد، افزود: مهارت آموزی در بحث حرکت به سمت تولیدی کردن هنرستان ها از دیگر برنامه ها آموزش و پرورش استان قرار گیرد.



رئیس شورای آموزش و پرورش استان به برون سپاری و توسعه برخی از رشته های کار و دانش دختران و پسران در راستای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی هنرستان های وابسته به بخش کشاورزی به متولیان آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای استان تاکید کرد.

خادمی، توجه بیشتر به اوقات فراغت دانش آموزان در مهارت آموزی و بالا بردن کیفیت کارها و افزایش فرهنگ کارآموزی و کسب مهارت ها را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: با نیازسنجی و آینده نگری در بازار کار و ضرورت های استان در بخش های مختلف مهارت ها به صورت رایگان انجام شود.

استاندار تصریح کرد: انحصاری بودن برخی از رشته های دانشگاهی از جمله علوم بهداشت و درمان و ایجاد شرایط محدود برای عرضه برخی رشته ها از جمله پزشکی باعث شده است که رشته های دیگر در دوران متوسطه با استقبال مواجه نشود و برخی رشته های دانش آموزی مانند تجربی از انبوهی از متقاضیان مواجه گردد.

خادمی، نابرابری با درصدهای بالا در رشته های مختلف دوران دبیرستان را مشکلی جدی برای آینده جامعه و خود دانش آموزان دانست و افزود: اینگونه موضوعات و مسائل که آثار آنها در مناطق بیشتر نمایان است برای چاره سازی باید با جدیت در مرکز کشور مطرح و مورد پیگیری و تاکید قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: در سال های اخیر نزدیک به 22 درصد دانش آموزان در رشته های کار و دانش مشغول تحصیل بودند و این درصد برای سال تحصیلی جاری 38 درصد هدف گذاری شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: