« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
به گزارش آوای رودکوف به نقل از العالم؛دفتر مقتدا صدر در بیانیه ای کوتاه از سفر وی به عربستان به دعوت رسمی مقام های سعودی خبر داد اما جزئیاتی از آن اعلام نکرد.

در همین حال یک عضو ارشد جریان صدر در گفت و گو با پایگاه العربی الجدید تاکید کرد معاونان ارشد مقتدا صدر از جمله کاظم العیساوی معروف به ابودعاء العیساوی در هیأت همراه او هستند.

شیخ جمال العبیدی عضو جریان صدر در استان بابل گفت در این دیدار که دو یا سه روز طول خواهد کشید مسائل مهمی که مرتبط با منافع عراق است مطرح خواهد شد.

یک عضور پارلمان عراق نیز در این زمینه گفت که عربستان از طریق دیدار با صدر می کوشد نقشی مثبت در پرونده اعتراض های فزاینده در استان قطیف و شهرک العوامیه ایفا کند زیرا صدر در این مناطق طرفداران زیادی دارد از این رو این دیدار برای عربستان نیز اهمیت دارد ضمن آن که از سایر شخصیت های سیاسی و دینی تشیع مانند عمار الحکیم، جواد الخالصی و همام حمودی نیز دعوت شده است که هنوز مشخص نیست چه جوابی بدهند.

سفر مقتدا صدر به عربستان بعد از یک رشته مواضع تند او در قبال این کشور رخ می دهد که مطالبه بسته شدن سفارت عربستان در بغداد در اعتراض به اعدام شیخ نمر النمر و انتقاد شدید از دخالت نیروهای سعودی در سرکوب ملت بحرین از آن جمله است.

ناظران عراقی معتقدند عربستان می کوشد از طریق طرحی به درون احزاب شیعی عراق نفوذ کند و با رسیدن به جایگاه تاثیرگذار به تحریم عربستان از سوی آنها پایان دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: