« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
اجتماعی
حسین فرزانه (معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ) در رابطه با استخدام وزارت اموزش و پرورش و در خصوص پرداخت معوقات معلمان و همچنین برای ادامه همکاری افرادی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند توضیح داد .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف,حسین فرزانه در رابطه با استخدام وزارت اموزش و پرورش در سال96 گفت: افراد متقاضی برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند و در سال 96 تعداد 8 هزار و 200 نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی در رابطه با درخواست آموزش و پرورش برای برگزاری زودتر آزمون استخدامی گفت: برگزاری زودهنگام این آزمون به موافقت سازمان سنجش و سازمان امور استخدامی مربوط است البته ما تلاش می‌کنیم این آزمون زودتر برگزار شود تا بتوانیم مهرماه از این افراد در کلاس‌های درس به عنوان معلم استفاده کنیم. اما اعلام کرده‌اند که آزمون استخدامی هفته اول شهریور برگزار خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: افرادی که در آزمون سال 95 پذیرفته شده‌اند در تابستان دوره‌های آموزشی دارند تا بخشی از آنها به ویژه در دوره ابتدایی از مهرماه وارد کلاس‌های درس شوند.

فرزانه در خصوص صدور احکام افرادی که قرار است از مهرماه به عنوان معلم جدید وارد آموزش و پرورش شوند بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در حال بررسی این موضوع است، چرا که قانون نیز باید اجرا شود. البته اگر مبانی اصلی دوره آموزشی در تابستان برگزار شود می‌توانیم از مهرماه احکام این افراد را صادر کنیم.

وی ادامه داد: برای فعالیت این افراد از مهرماه می‌توانیم احکام حق التدریس را صادر کنیم تا یک سال دوره آموزشی که در قانون ذکر شده است طی شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص راهکارهای این وزارتخانه برای جبران کمبود نیروی انسانی گفت: جبران کمبود نیرو با استفاده از مدارس مشارکتی یکی از روش‌هاست، که عمدتاً در مناطق محروم مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از افرادی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند برای ادامه همکاری دعوت خواهیم کرد.

فرزانه در خصوص پرداخت معوقات معلمان عنوان کرد: چند ماه از معوقات حق‌التدریس معلمان رسمی باقی‌مانده و سایر مطالبات معلمان تسویه شده است.

وی افزود: برای پرداخت مطالبات مربوط به حق‌التدریس معلمان شاغل 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت آنها در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر مرداد یا اواسط شهریور این موضوع محقق شود./برنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: