« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
یاداشت/سید مجید بایگانی
در روایات داریم که چانه برای این خوب است که مغبون و فریب خورده در معامله نشویم.
پایگاه خبری آوای رودکوف-سید مجید بایگانی:چانه‌زنی مسئله درک چگونگی همکاری دو شخص است در شرایطی که همکاری آن‌ها به نتایج مطلوب نمی‌انجامد.

یکی از مواردی که در بازار ایران با آن روبه رو هستیم  و می توان گفت که ایرانی ها  وقتی به بازار می روند از خرید میوه و تره بار تا خرید پوشاک و لوازم خانه و ....  چانه زنی سلاح تمام سرد همراهشان است.

در روایات داریم که چانه برای این خوب است که مغبون و فریب خورده در معامله نشویم.

در بعضی از مغازه ها که برای خرید می رویم می بینیم که به راحتی تا 25 تا 35 درصد می شود چانه زنی کرد و تخفیف گرفت و فروشنده و خریدار راضی هستند. خریدار از اینکه توانسته با قیمت بسیار خوبی خرید کند شاد و خوشحال و فروشنده نیز از اینکه فروش خوبی داشته راضی به نظر می رسند.

به روشنی مبرهن است که در این میان خریدار توانسته تقریباً کالای مناسبی را خرید کند و فروشنده  نیز توانسته سود خوبی بدست آورد.

در جامعه ایران در اکثر قسمت های بازار مشاهده می شود قیمت های اجناس و کالاها بسیار بیشتر از قیمت واقعی زده شود که بتوانند به قیمت دلخواه و گاهی بیشتر نیز به فروش برسانند.

در برخی شهرهای ایران نیز قیمت ها بسیار مناسب و فروشندگان هیچ گونه تخفیفی به خریدار نمی دهند که تقریباً می توان گفت در همین نقاط قیمت کالاها واقعی است.

راهکار:
-    سعی کنیم مواد غذایی مناسب و با کیفیت  خرید کنیم تا کمتر به دارو و درمان نیاز پیدا کنیم.

-     جامعه ما به اسراف روی خوش نشان داده و در خانه های ما جای خود را باز کرده است ، پس سعی کنیم مواد غذای کمتر ولی باکیفیت تر خرید کنیم.

-    معمولاً هر ساله ما به بعضی نقاط که قیمت کالاها از پوشاک تا لوازم خانگی مناسب هست سفر می کنیم ، پس سعی کنیم از این مناطق خرید خود را انجام دهیم.

-    اگر ناچار به خرید از مناطقی هستید که قیمت کالا چند برابر قیمت واقعی است سعی کنید درصد تخفیفتان زیر 35 درصد نباشد.



کهگیلویه و بویراحمد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: