« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
حجت الاسلام محمد ادریسی
رشد کنیم و رشد دهیم ومانع رشد نشویم و این خلاصه ای از صد کتاب است که در ده سال گذشته خواندم.
پایگاه خبری آوای رودکوف  ؛ حجت الاسلام محمد ادریسی :رشد کنیم و رشد دهیم ومانع رشد نشویم و این خلاصه ای از صد کتاب است که در ده سال گذشته خواندم.

مقاومت و مصابره و مرابطه سه استراتژی برای اجتماع و جامعه ای بهتر است که می توان برای آن هم فکر و هم طرح و تاکتیک وحتی قانون در حکومت ها و هم عمل داشت.

خداوند در آخرین آیه از سوره آل عمران درقرآن کریم برای پیروز شدن در عرصه های مختلف به یک فرمول امر و سفارش می کند که بعد از ایمان و قبل از تقوا لازم است به آن توجه شود که:

« يا ايُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون‏ ».



سه دسته هستند که باید نقش مهمی را ایفا کند :

دسته اول: گروهی مقاومت می کنند و در نبودن ها غٌرغٌر نمی کنند.

دسته دوم: عده ای با تشویق ها یکدیگر را به دوام آوردن ترغیب می کنند.

و دسته سوم: بعضی هم با پیوند زدن هایی مستمر و متکامل همبستگى ایجاد می کنند.

مرابطه از مذاکره مهم تر است و مرابطات مقدم بر مذاکرات است. جهان مترابط با روابطی متکامل از انسان هایی مشفق و توسعه یافته دراعتقاد به قانون مداری هستی به وجود می آید و مرابطه از داخل هماهنگ ساختن و عملی برای پیوند دادن است و مذاکره خارج را با داخل هماهنگ ساختن است و نه بلعکس.

در دنیای مترابط و به هم متصل امروز این رابطه ها است که بسیار مطرح است و زود افشا می شود و از چشم ها پنهان نمی ماند و زود گسترش می یابد و قضاوت شده و برای آن حکم صادر می شود و آبرو ریزی و ریزش هایی ببار می آورد و حال اینکه می توان در این دنیای مترابط پیوند هایی متکامل و تمیزی داشته باشیم و هم دیگر را کامل کنیم و البته ناگفته پیداست که منظور از روابط باند بازی ها و تبعض ها و ارتباط های غیر شرعی و سلطه گری نیست.

روابط یا طبیعی است که نیاز ها را برطرف می کند و یا ارزشی است که رنج را به دور و شادی را نزدیک می کند و یا عقیدتی است که پیچیدگی های خودش را دارد.


کهگیلویه و بویراحمد-ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین