« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
تعداد کاربران شبکه های اجتماعی اخیراً فراتر از ۳ میلیارد نفر رفته و این تعداد رو به افزایش است.
آوای رودکوف: اخیراً به استثنای تحقیقی که در ماه آپریل منتشر شد، تحقیق جدیدی در مورد میزان استفاده از اینترنت در اختیار نداریم. البته نبود تحقیقات متناسب با این موضوع، به این معنی نیست که تعداد کاربران کاهش یافته است. افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، نشان‌دهنده استفاده روزافزون مردم از اینترنت در جهان است.

فیس‌بوک به تنهایی نقش بزرگی در افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی در ۴ ماه گذشته داشته به طوری که کاربران فعال فیس‌بوک از مرز ۲ میلیارد نفر گذشتند.
دومین رسانه اجتماعی که بازدید از آن در طول این چند ماه افزایش چشمگیری داشته سایت یوتیوب است که تعداد کاربران فعال این سایت به ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

در مقیاسی محلی، برنامه وی چت در چین از برنامه‌های پرطرفدار بوده و حدود ۸۷۰ میلیون کاربر دارد. در حال حاضر یکی از برنامه‌های بسیار محبوب نزد مردمان سرزمین اصلی، برنامه تن‌سنت Tencent با ۹۳۸ میلیون کاربر است. این برنامه حدود ۹۰ درصد بازار اپلیکیشن ها را به خود اختصاص داده است.

استفاده از برنامه لاین هم با اینکه در سطح جهانی کاهش داشته اما در ژاپن با افزایش روبرو بوده و نزدیک به ۷۰ درصد، کاربر فعال در ماه دارد. همین ماجرا در کره جنوبی با برنامه Kakao Talk اتفاق افتاده به طوری که کاربران آن به بیش از ۴۲ میلیون نفر رسیده است.
برنامه VK یا VKontakte پس از اینکه در اوکراین بلاک شد، با کاهش کاربری مواجه شد. البته در این بین فیس‌بوک نفع بسیاری برد چراکه پس از بسته شدن این برنامه، حدود ۶۰ درصد از کاربران آن به فیس‌بوک پیوستند.

برنامه‌های پیام‌رسان، واتس‌اپ و پیام‌رسان فیس‌بوک هم با اقبال عمومی مواجه شده‌اند اما آمار دقیقی از تعداد کاربران این پیام‌رسان‌ها در دست نیست. برنامه‌های موبایلی، رشد بسیار خیره‌کننده‌ای داشته به طوری که در هر روز حدود ۶۵۰ هزار نفر کاربر جدید از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند. البته در این بین، نقش تلفن‌های هوشمند را نمی‌توان انکار کرد. بنا بر گزارش‌ها، کاربران ماهیانه حدود ۲٫۳ گیگابایت دیتا مصرف می‌کنند.

رشد سالیانه ۷۰ درصدی استفاده از اینترنت تلفن‌های هوشمند، نشانگر این است که قسمت بسیار مختصری از زندگی ما با اپلیکیشن های موبایل پر نشده است.

گفتنی است؛ در نبرد بین تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند، پیروز شده‌اند که این امر را می‌توان ناشی از کارایی بیشتر تلفن‌های هوشمند نسبت به تبلت‌ها دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: