« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰
یاداشت/سید مجید بایگانی
شاید هم روزی در یک تاکسی سوار شوم و راننده تاکسی بگوید به علت نداشتن پول خرد چند ایستگاه جلوتر شما را پیاده می کنم!!!!
پایگاه خبری آوای رودکوف-سید مجید بایگانی:امروزه وقتی به بازار میرویم و تقاضای خرید از جاهایی که کارتخوان ندارند میکنیم یا خریدار کارت بانکی همراه ندارد اتفاقی برایش می افتد که جایگاه خاصی در فرهنگ ایران باز می کند.

مثال(وقتی تقاضای خرید یک کیلو سبزی کنیم و قیمت آن 4500 تومان باشد؛ فروشنده میگوید که پول خرد ندارم و 5000 تومان برات بکشم).

در جاهایی زیادی نیز دیده می شود که مثلا اگه گوجه به اندازه 4000 تومان بخواهیم  فروشنده می گوید که بسته های آماده شده گوجه 5000 تومانی هست.

علاوه بر این در برخی جاها وقتی خرید میکنیم و مثلا یک پنیر میخریم و قیمت آن 6300 تومان است  و یک اسکناس 10000 تومانی به فروشنده  می دهیم و  فروشنده میگوید که پول خرد ندارم و بقیه را مجبوریم که چیز دیگری بخریم.

بله این پدیده ها در جاهایی باعث تنش و درگیری نیز شده است.

شاید آن را بی فرهنگی تلقی کنیم پس باید خودمان را به سلاح فرهنگ مجهز کنیم. اگر فروشنده هستیم بدانیم که خودمان در جای دیگری با این اتفاق روبه رو می شویم و دوست داریم که این رفتار با ما انجام نشود. پس به خریدار احترام بگذاریم و از انجام آن خودداری کنیم.

و اگر آن را زیرکی فروشنده بدانیم  و خریدار هستیم تا جای ممکن از انجام آن خودداری کنیم و به اندازه نیاز و وسع مادی خود خرید کنیم تا از رواج این پدیده نادرست جلوگیری کنیم و از زاویه دیگر از اسراف پرهیز کنیم.

به این نکته جالب که فکر میکنم حس اینکه زندگی در ایران شوخی بیش نیست بهم دست میدهد. (روزی در یک تاکسی سوار شوم و راننده تاکسی بگوید به علت نداشتن پول خرد چند ایستگاه جلوتر شما را پیاده می کنم!!!!)

کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: