« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
طبق نتایج جدید، نرخ کلی سکته در آمریکا در حال کاهش است، اما سکته در بین زنان افزایش یافته است.
به گزارش آوای رودکوف؛ دکتر تریسی مدسن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه براون ایالت رودآیلند، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد کاهش در نرخ سکته در طول زمان عمدتاً ناشی از کاهش نرخ سکته در بین مردان است.»

برای محققان عجیب است که چرا نرخ سکته در بین زنان کاهش نیافته است.

مدسن در ادامه می افزاید: «این احتمال وجود دارد که شیوه های پیشگیری از سکته در زنان در مقایسه با مردان تاثیرگذار نیست.»

در این مطالعه، داده های ۱.۳ میلیون نفر ساکن در جنوب غرب اوهایو و شمال کنتاکی بین سال های ۱۹۹۳ و ۲۰۱۰ جمع آوری شد.

آنها گزارشات پزشکی این افراد را بررسی کردند تا دریابند که چه تعداد از آنها در طول چهار دوره زمانی یکساله، به فاصله تقریبی هر ۵ سال، دچار اولین سکته شدند.

محققان دریافتند در بین بیش از ۷۷۰۰ سکته، ۵۷ درصد مربوط به زنان بود.

نرخ سکته در بین مردان از ۲۶۳ سکته در هر ۱۰۰ هزار نفر در ابتدای مطالعه به ۱۹۲ سکته در هر ۱۰۰ هزار نفر در پایان مطالعه کاهش یافت درحالیکه در بین زنان از ۲۱۷ سکته به ۱۹۸ سکته به ازای هر ۱۰۰ هزار مورد کاهش یافته بود که به گفته محققان به لحاظ آماری قابل توجه نیست.

یک توضیح احتمالی این است که زنان در مقایسه با مردان بیشتر دارای علائم غیرمعمولی سکته هستند. به عنوان مثال، زنان در مقایسه با مردان کمتر دچار ضعف یا فلج ناشی از سکته ناقص می شوند از این رو انجام اقدامات مناسب برای پیشگیری از سکته های بعدی در آنان صورت نمی گیرد.

مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: