« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
گزارش/ زهرداوودی
مریم در حالی که گریه می کرد گفت از مردم خواهش می کنم که کمکم کنند تا خوب شوم ؛ این جمله مریم دردناک بود؛یک دختر مجرد همه غرورش را برای نجات جانش زیر پا می گذارد می گوید کمکم کنید تا شاید نجات پیدا کنم.
پایگاه خبری آوای رودکوف :زهرا داوودی این بار نیز به سراغ دختری بیماری رفت که به قول خودش با پنج میلیون تومان نجات پیدا خواهد کرد این خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی که هر از گاهی سوژه هایی از این دست گزارش می کند در آخرین گزارش خود نوشت:

،قصه پر غصه وتکراری بیماری و نداشتن هزینه درمان هنوز هم ادامه دارد بیمارانی که گاهی به دلیل نبود هزینه از خیر درمان می گذرند و همه چیز را به خدا می سپارند داستانی که این روزها آن را بارها و بارها شنیده ام اما فریاد رسی نبوده است.

جمله ای از رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولا با این مضمون را بسیار شنیده ایم: "کاری کنید که بیمار جز غم بیماری غصه دیگری نداشته باشد" اما اینجا مریم تنها فکرش هزینه درمان بیماری اش است که از کجا بیاورد.

باید مسوولان هم فقط این جمله را شنیده اند چرا که من دختری می شناسم که وقتی به من زنگ زد و گفت در بیمارستانم و هزینه برای عمل ندارم  باز هم به یاد این جمله افتادم اما چرا مسئولان به دنبال عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری نیستند.

بارها شنیده ام که فلان فرد به دلیل نداشتن هزینه درمان همچنان در خانه نشسته و دردها و رنج های ناشی از بیماری را تحمل می کند تنها به این دلیل که محکوم به نداری است در یاسوج دختری زندگی می کند که دچار بیماری به اسم مارفان است بیماری که انسان را ذره ذره آب می کند و باید درمان شود در این حالت باید خانواده هزینه درمان را تامین کنند اما اگر پدر و مادرت نیز پیر باشند وتوان کار کردن نداشته باشند آن وقت باید چه کرد.

بیماران دچار بیماری مارفان دارای سه علامت مشخص هستند. قد بلند با دست‌ها و پاهای نازک و دراز، در رفتگی عدسی چشم و بیماری قلبی. این بیماری شایع که در یک نفر از هر 3000 نفر وجود دارد در اثر تغییرات ژنتیکی و به‌صورت غالب به ارث می‌رسد.

مهم ترین خطری که بیماران مارفان را تهدید می کند بیماری دریچه ای قلب و آئورت است. پرولاپس دریچه میترال در اوایل زندگی رخ می دهد این دختر 36 سال سن دارد که دیپلم گرفته اما به دلیل مشکلی که به دلیل همین بیماری در چشمم ایجاد شد مجبور شد قید درس خواندن را بزند و تنها به فکر درمان بیماری اش باشد بیماری که شاید درمان شود و شاید هیچگاه هزینه درمانش تامین نشود دریچه قلبش باید عمل شود و آئورت نیز گشاد شده است بیماری که از تولد با او همراه بوده است.



مانده ام چه کنم

این دختر جوان از پدر و مادرش گفت که توان کار کردن ندارند و تنها ماهی 50 هزار تومان کمیته امداد به حسابشان پرداخت می کند  خانه ای دو اتاقه داریم که همسایه مان زمین آن را به ما داد و ما نیز دو اتاق برای زندگی در آن ساختیم.

این دختر جوان در حالی که روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود گفت دکتر گفته که باید هر چه زودتر عمل کنم و هزینه درمانم 5 میلیون تومان می شود اما با این وضعیت 5 میلیون را از کجا بیاورم مانده ام که باید چیکار کنم دریچه قلبم نیز دچار مشکل شده است و باید اورژانسی عمل کنم  هیچ نهادی تا کنون از من حمایت نکرده است  فقط ای کاش هزینه عملم فراهم می شد که اینقد نگران نباشم.

این دختر جوان نمی دانم به چه چیزی فکر می کرد اما خودم به این فکر افتادم که چند روز قبل از یک بیمار شنیدم که به دلیل نداشتن هزینه درمان پدرش را از دست داد و فوت کرد  اما چه سخت است عزیزترین فرد زندگی ات به دلیل نداشتن پول فوت کند و تو بمانی یه دنیا سردرگمی و یک سوال که چرا.
 

این دختر جوان نیز غصه نداشتن هزینه درمان را می خورد قلبی که شاید هر لحظه از کار بیفتد قلبی که شاید یک روز خسته شود و دیگر توان تاپ تاپ کردن را نداشته باشد اما خدا نکند که باز هم قصه آن خانواده که عزیزشان را به خاطر نداری از دست دادند اتفاق بیفتد.

فوت بردار در سن 29 سالگی در اثر همین بیماری

این دختر جوان دو خواهر و سه بردار داشت اما یکی از برادرهایش در سن 29 سالگی به دلیل همین مشکل جانش را از دست  داد و نتوانستند برادر را درمان کنند خانواده ای که  چهار سال قبل در سوگ پسر 29 ساله اش نشست ای کاش باز هم چنین اتفاقی برایشان تکرار نشود و این بار دختر خانواده نجات پیدا کند.

مریم نگران است که نکند او نیز درمان نشود و به سرنوشت برادر دچار شود برادر از نداری به فکر درمان نیفتاد و در خانه ماند که مرگ به سراغش برود حتی به بیمارستان نیز نرسید و در راه بیمارستان فوت کرد اکنون مریم نگران است نگران تکرار دوباره این اتفاق اما اگر قلبش عمل شود این اتفاق نمی افتد اما با کدام پول پدر و مادر که پیر و از کار افتاده اند خودش نیز در بیمارستان بستری است 5 میلیون را از کجا تامین کند.

مریم با گریه این جمله را گفت از مردم می خواهم و خواهش می کنم که کمکم کنند تا خوب شوم این جمله مریم دردناک بود یک دختر مجرد همه غرورش را برای نجات جانش زیر پا می گذارد می گوید کمکم کنید تا شاید نجات پیدا کردم.

برای حفظ آبروی این خانواده واین دختر جوان از آوردن اسم و فامیلی آن خودداری شده است اما هر فردی که قصد کمک به این دختر جوان را داشته باشد تا شاید بتواند 5 میلیون تومان از هزینه درمانش را تامین کند می تواند با این شماره تماس 09175424858  و یا مبلغ مورد نظر خود را به شماره کارت 6396071105479265 که به اسم بردار این دختر جوان است انتقال دهد.

(آنکه دستت می رسد کاری بکن) برای جمع کردن مبلغ 5 میلیون تومان هر کس در حد توان خود می تواند کمک کند هر چند مبلغ ناچیزی باشد چرا که هر مبلغ انتقالی یک چراخ زندگی مریم را روشن می کند و امیدوار تر می شود اکنون مریم در بخش آی سی یو بیمارستان شیراز بستری است.

گزارش و تصویر / زهرداوودی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: