« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
آوای رودکوف
به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان لنده در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ بمناسبت سالروز شهادت مجاهد عرصه خبر شهید محمود صارمی و روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران با حضور فرماندار شهرستان لنده  ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد .



17 مرداد فرصتی است برای تجلیل از خبرنگاران

در ابتدای این مراسم اسماعیل زارعی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان لنده ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی و تقدیر و تشکر از انعکاس اخبار شهرستان و تعامل و همکاری خوب خبرنگاران با مسولان ،روز خبرنگار را فرصتی برای ارج نهادن به خدمات موثر اصحاب قلم در عرصه اطلاع رسانی عمومی در سطح جامعه عنوان کرد.



بردن مدیران دستگاههای اجرایی به اتاق شیشه ای از وظایف خبرنگاران است

در ادامه فتاح بدری رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان لنده با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: 17 مرداد سالروز شهادت یکی از خبرنگاران عزیز ایران اسلامی، شهید صارمی می باشد که در حمله طالبان به شهادت رسید، و هر سال این روز بهانه ای است تا به جامعه خبری کشورمان خداقوت بگوییم.

ایشان با اشاره به نقش حیاتی خبرنگاران گفت:در روزگاری که از آن به عصر ارتباطات و فن آوری نام می برند قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی نقشی حیاتی و انکار ناشدنی است.

وی خبرنگاری را یکی از پر استرس ترین شغل های کشور دانست و افزود: همیشه بعد از خبرنگاری، خطرنگاری هم می آید و به همین منظور خبرنگاری و تهیه خبراز پر استرس ترین شغل ها دنیا به شمار می رود اما این واقعیت متاسفانه مورد بی مهر و کم رنگ شده است.

فتاح بدری  عنوان کرد: خبرنگاران انسان های آزاده ای هستد که فارغ از منافع فردی و شخصی، رسالت خود را که همان آگاه سازی و شفاف سازی می باشد، به انجام می رسانند.

  مدیر مسول پایگاه خبری آوای رودکوف در ادامه با گلایه از بعضی مدیران بخاطر عدم تعامل با خبرنگاران و انتظارات خارج از عرف آنها در بیان اخبار ؛ تیتر و گزارشهای خبری خبرنگاران گفت: بردن  مدیران دستگاههای اداری به اتاق شیشه ای که همه چیز در دید آنها باشد را از وظایف خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاری ملزوماتی دارد که می توان به دقت، سرعت و بی طرفی اشاره کرد.



اگر روزی فرماندار نباشم دوست دارم خبرنگار باشم

همچنین دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده درادامه با گلایه از مدیرانی که در جلسه حضور پیدا نکردند گفت:معمولا مدیران نقد ناپذیر و  ضعیف خود را از دید خبرنگاران پنهان می کنند.

فرماندار لنده  با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بسیار سنگینی در قبال جامعه دارند، گفت: یکی از شاخص های توسعه هر جامعه ای اهمیت به خبر و جایگاه خبرنگاری و ارج نهادن به اصحاب رسانه است.

دکتر کریمی نژاد تعامل و همدلی میان مسئولان و خبرنگاران را در توسعه شهرستان تاثیرگذار دانست و تاکید کرد:مسئولان باید با خبرنگاران برای رشد و توسعه شهرستان ارتباط خوبی داشته باشند.

فرماندارلنده افزود ؛ جامعه ای که در آن مدیرانش خبرنگاران را رقیب خود می دانند نمی تواند توسعه پیدا کند و ما برای توسعه به خبرنگارانی نیاز داریم که هم شفاف سازی کند و هم نقد لذا خبرنگار بله قربان گو نمی تواند در توسعه شهرستان سهیم باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنده در ادامه اظهار داشت:خبرنگاران ضمن اینکه باید نقد کنند باید امید را نیز به جامعه پمپاژ نمایند.

کریمی نژاد خود را نیز یک خبرنگار دانست و افزود:قبل از ورود به فرمانداری جزء اولین هایی بودم که وبلاگ داشته و کار خبری می کردم و اگر روزی فرماندار نباشم دوست دارم خبرنگار باشم.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده در پایان این نشست با بیان اینکه وظیفه ی مدیران خدمتگزاری به مردم می باشد اظهار داشت:بیایید تقدیر و تشکرها را از این شهرستان بردارید زیرا وظیفه ی مدیران خدمت رسانی و کار برای مردم است.

ایشان همچنین خواهان شناسایی و معرفی مدیران نقد ناپذیر شد و گفت این کار می تواند کمک موثری به توسعه شهرستان و تعامل بیشتر با خبرنگاران و اصحاب رسانه نماید.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال و اصحاب رسانه شهرستان لنده با اهداء لوح وهدایایی  تقدیر و تجلیل به عمل آمده است .








نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: