« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
برگی از تاریخ
در آزمون سال 1368 ورودی دانشگاه ها، وزارت علوم تغییراتی در سهمیه بندی مناطق انجام داده بود و به دلیل تعداد قابل توجه قبول شدگان سال های گذشته ی شهرستان کهگیلویه، این شهرستان را به منطقه 2 سهمیه بندی ارتقاء داد.
 پایگاه خبری آوای رودکوف، در ورق زدن تاریخ سراسر حماسه ی کهگیلویه ی بزرگ و حماسه سازان این مرز و بوم به دست نوشته ای از آمیراحمد تقوی رییس وقت،  حوزه ی علمیه ولیعصر عج دهدشت برخورد که در ادامه به تشریح آن پرداخته می شود؛

در آزمون سال 1368 ورودی دانشگاه ها، وزارت علوم تغییراتی در سهمیه بندی مناطق انجام داده بود و به دلیل تعداد قابل توجه قبول شدگان سال های گذشته ی شهرستان کهگیلویه، این شهرستان را به منطقه 2 سهمیه بندی ارتقاء داد. از آنجا که این اقدام فرزندان این منطقه را از امتیاز مناطق محروم، بی بهره می کرد و امکان قبولی آنها را در دانشگاه کاهش می داد، نامه زیر در این باره به مسئولین مربوطه نوشته شد؛

بسمه تعالی

حضور محترم:

وزیر فرهنگ و آموزش عالی کشور، جناب آقای دکتر معین
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حضرت حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای هاشمی رفسنجانی
شورای عالی انقلاب فرهنگی

محترما تصدیع می دهد که شهرستان کهگیلویه، دهدشت، تاکنون طبق ارزیابی وزارت فرهنگ عالی در سهمیه بندی گزینش سراسری جزو منطقه ی پنج محسوب می شد و در گزینش امسال بر خلاف انتظار، بخش مرکزی این شهرستان بهمنطقه 2 ارتقاء داده شد. در حالیکه طبق تمام معیارهای فرهنگی و اقتصادی، این شهرستان ازمحرومترین نقاط کشور است و اگر هم چنانچه شایع است تعداد قبول شدگان کنکور سنوات گذشته ملاک این ارتقاء باشد، باید به عرض برسانم که فرزندان این این منطقه ی محروم در سالهای گذشته تنها با استفاده از مزایای منتطقه ی محروم در گزینش سراسرس بود که می توانستند علیرغم محرومیت شدید از امکانات آموزشی به دانشگاه راه یابند و مسلما قادر نخواهند بود در رقابت با شرکت کنندگان مناطق پیشرفته  ی کشور که از امکانات متعدد بهره مند می باشند موفقیتی کسب نمایند و رتبه های داوطلبین سال جاری شاهد صدقی است بر این مدعا.

مناسب بود وجود تعداد قلیلی محصل در این بخش بمنزله ی تعدادی محصل زرنگ در کلاسی تلقی می شد که سبب ارتقاء آن کلاس از رتبه ای به رتبه ی دیگر نمی شود.

مستدعی است با توجه به بنکات فوق و فرط محرومیت منطقه، در ارزیابی آن وزارتخانه ی محترم از این منتطقه تجدید نظر شود.

باشد که بدینوسیله مسئولین معظم به وظیفه فراهم آوردن امکانات جهت پرورش استعدادها، آن هم در مناطق محروم عمل نموده و تصمیم امسال آن وزارتخانه سدی در برابر ترقی علمی و فرهنگی این منطقه ی محروم واقع نشود.

در خاتمه توفیق مسئولین معظم کشور را در تثبیت مبانی مقدسه جمهوری اسلامی ایران از خداوند تبارک و تعالی خواستارم.

کهگیلویه_دهدشت
سرپرست حوزه ی علمیه ی ولیعصر عج
حقیر احمد تقوی


68/6/12



انتهای پیام/ آرامه.و

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: