« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵
گزارش مردمی آوای رودکوف از بهمئی
در پی قطعی چندین ساعته برق شهرستان بهمئی و اختلال زیاد در تابستان امسال، مردم از وضعیت نابسامان و ناپایدار برق شهرستان انتقاد کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی، در پی قطعی و اختلال شبکه برق شهرستان بهمئی در ماه های اخیر و قطع چندین ساعته برق شهرستان در شبانه روز گذشته و تماس های مکرر شهروندان بهمئی مبنی بر ارائه گزارش مردمی در این راستا، به همراه خبرنگار صدا و سیما به سراغ شهروندان رفتیم تا دردل های مردم را در این زمینه به مسئولان استانی و شهرستانی خاطرنشان کنیم؛




"فردایی"، یکی از شهروندان بهمئی با انتقاد از وضعیت حاکم، گفت: چندین سال است که به مسئولان گوشزد می کنیم که برق شهرستان ضعیف است و جوابگوی ظرفیت مصرف کننده موجود نیست و این ظلم به مردم است.

 وی با اشاره به خاموشی کامل شهرستان در شب گذشته، ادامه داد: شب گذشته در کنار فشارهای جسمی و روحی که به مردم وارد شد، خسارتهایی به مغازه داران به خصوص در بخش مواد غذایی وارد شد.

"چک نژاد"،  در این مورد با اشاره به گرمای شدید و طاقت فرسای شب گذشته در کنار خاموشی مطلق شهر لیکک، گفت: هر کس ماشین داشت از شهر خارج شد و به سمت تنگه ماغر و شهر  بهبهان رفتتند اما عده ای که برایشان مقدور نبود شب را به سختی به صبح رساندند.

"خندان"، شهروند دیگر بهمئی در این زمینه گفت: با توجه به اینکه شهرستان بهمئی جزو گرم ترین نقاط کشور است و با وجود این همه اختلال و نوسان در شبکه برق ما، مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آمده است.

وی با بیان این که وسایل ارتباطی بهمئی همه به برق وابسته هستند، افزود: در روزهایی که دانش آموزان کنکوری انتخاب رشته دارند تمام خطوط اینترنت و مخابراتی شهرستان با نبود برق قطع می شود.

خندان ادامه داد: دیشب که نزدیک به 8 ساعت قطعی برق داشتیم مشکلات زیادی برای مردم به خصوص کودکان، سالمندان و بیماران به وجود آمد که مسئولان باید مسئولیت پذیر باشند و اجازه تکرار این همه خاموشی را ندهند.

وی گفت: به ما می گویند برای اینکه برق خانوارها تامین شود باید برق روشنایی کوچه ها و معابر را خاموش کنید، این درست نیست و ما نسبت به کمبود برق در بهمئی از مسئولان استانی گلایه مندیم.

"داستان"، دیگر شهروند بهمئی با انتقاد از اختلال زیاد در شبکه برق شهرستان، گفت: بنده کشاورز هستم و دو ماهی یکبار پمپ آبیاری مزرعه ام بر اثر این نوسانات می سوزد.

وی افزود: در شب گذشته بچه چند ماهه ام را با کولر ماشین خنک کردم و تا صبح در ماشین خوابیدیم، اما کسانی که ماشین نداشتند باید چه کار می کردند؟

شهروند مغازه دار بهمئی در این زمینه گفت: بنده بازاری هستم، دیشب خسارت زیادی به مغازه داران به خصوص بخش میوه و لبنیات وارد شد.

وی گفت: مدتی بعد از قطعی برق، آب هم قطع می شود، آبی که در شب جیره بندی است و می بنیم همیشه قسمتی از شهر در ساعاتی از شب آب ندارند.

این بازاری بهمئی گفت: ما منکر خدمات مسئولان نیستم اما شهری با این همه جمعیت که مرکز یک شهرستان است، باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در زمینه مشکلات برق تا زمانی که ایستگاه اصلی برق شهرستان راه اندازی نشود، این مشکلات وجود دارد.

"محرابی "دیگر شهروند بهمئی گفت: چرا یک شهرستان 40هزار نفری ایستگاه برق مستقل نداشته باشد؟ شورای جدید به عنوان نمایندگان منتخب مردم همانطور که برای کسب رای خانه به خانه می گشتند، الان هم برای رفع مشکلات مردم باید تلاش شبانه روزی داشته باشند.

"ولی پور"، دیگر شهروند بهمئی با اشاره به اینکه چند ماه گذشته بیشتر دستگاه های برقی خانه اش بر اثر نوسانات شدید برق سوخته است، گفت: چرا کسی پاسخگو نیست؟

وی در حالی که فیوزهای سوخته و قبض برق منزلش را در دست داشت، ادامه داد: مسئولان باید تکلیف خود را با مردم مشخص کنند، حدود 4 بار است که فیوز 32 آمپر جنب کنتور خانه من می سوزد این در حالی است که سیم کشی ساختمان ما بر اساس استانداردهای جدید می باشد.

ولی پور با گلایه از وجود تبصره و بندهای عجیب و غریب در قبض های برق، گفت: در حال حاضر بندی در قبض به نام عوارض برق رسانی وجود دارد که 10 درصد مبلغ قابل پرداخت است؛  بنده چند سال در استان خوزستان زندگی کردم اما هیچگاه میزان قبوض پرداختی سالانه 200 هزار تومان نشد اما در لیکک ماهی بالاتر از 100هزار تومان قبض صادر می شود.

مسئولان لطفا جوابگوی درد مردم باشید!


انتهای پیام/ آرامه.و


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: