« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
پایگاه خبری آوای رودکوف:شرکت خودروسازی "تویوتا" یک دستگاه جدید اختراع کرده که با تعبیه نامرئی در ستون‌های خودرو موجب فراهم شدن دید ۳۶۰ درجه برای راننده می‌شود.

به گزارش ایسنا، اگر اختراع جدید "تویوتا" عملی شود، روزهایی که راننده باید گردن خود را در اطراف ستون‌های خودرو خود بچرخاند تا اشیا و افراد اطراف خودرو را ببیند به زودی می‌تواند به تاریخ بپیوندد.

"تویوتا" یک "دستگاه نامرئی" را به عنوان اختراع ثبت کرده است که به رانندگان اجازه می‌دهد از طریق خودروی خود به طور مستقیم به اطراف احاطه و دید داشته باشند و دید 360 درجه‌ای از جاده را برای آنان فراهم می‌آورد.

این اختراع یک "دستگاه نامرئی" است که بر روی ستون‌های جلویی در هر دو طرف شیشه جلوی خودرو تعبیه می‌شود.

این دستگاه از آینه ساخته شده است که با شکست نور مرئی در اطراف یک شی، اجازه می‌دهد راننده از طریق آن، اطراف را ببیند.

از سال 1886 که اولین خودرو اختراع شد، ستون همیشه برای محافظت خودرو و سرنشینان در هنگام وقوع تصادف ایفای نقش کرده است. اما این ستون‌ها میدان دید راننده را محدود می‌کنند.

قبلا نیز محصولات مشابه این اختراع معرفی شده است که اغلب از دوربین و موادی گرانقیمت بهره می‌برند. چنین محصولاتی با استفاده از فراماده (Metamaterial) یا استفاده از دوربین‌های ویدئویی با همراهی یک صفحه نمایش نقاط کور را برای راننده روشن کرده و دید وی را گسترش می‌دهند.

متامتریال یا فراماده(Metamaterial)  به ماده مرکبی گفته می‌شود که دارای خواص نامتعارف الکترومغناطیس در ساختار  خود است. آنچه این مواد را غیرمعمول کرده است، خاصیت ضریب شکست منفی نور در آنها است؛ به این معنا که این مواد، نور را در جهت مخالف مواد عادی منکسر می‌کنند.

فراماده از ترکیب میله‌های ریز و مجموعه‌ای از حلقه‌های فلزی و امثال آنها ساخته شده است که برای اولین بار توسط دیوید اسمیت، استاد دانشگاه کالیفرنیا ساخته شد.

خواص نامتعارف این مواد سبب شده است از آنها در زمینه‌های مختلف از جمله در مهندسی مایکروویو، آنتن‌های هوشمند، لنزها و نمونه‌های فراوان دیگر استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که "تویوتا" قصد دارد این سیستم را در خودروهای خود اجرا کند یا خیر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین