« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۲۶۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
لنده
شهردار لنده گفت: برای دولت بار نبودیم، یار بودیم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده، آیین تودیع اعضای شورای شهر لنده پیش از ظهر امروز با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد.


طی این مراسم مهندس تقی زاده شهردار شهر لنده با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری لنده، گفت: طی چهار سال اخیر برای دولت بار نبودیم بلکه یار بودیم.


وی در ادامه به مهمترین اقدامات شهرداری در سنوات گذشته اشاره کرد و عنوان کرد: ایجاد و تاسیس پارک امید لنده، حل مشکلات حقوقی پارک جنب کمیته امداد امام خمینی ره، ارتقاء سرانه فضای سبز شهر از 3 به 6 متر، افزاش چند برابری اعتبارات شهرداری، بازگشت بیش از یک میلیارد تومان از سرمایه شهرداری، درختکاری در سطح معابر عمومی و ورودی شهر لنده، تعریض و زیرسازی ورودی های شهر از دو طرف بهمئی و دهدشت، رفع معارضان ازخیابان شهید رجایی، قریب به هفتاد هزار مترمربع آسفالت، زیرسازی و ساماندهی میداین شهر، نصب پلاک کدپستی و تصاویر شهدا در سطح شهر و خیابان اصلی،  صرف هزینه های فراوان در خصوص فرهنگ ترافیک، اتصال سه شهرک فجر، سرآسیاب و بهاران به شهر که پیش از این هیچگونه زیرساختی برای آنها انجام نشده بود، 10 کیلومتر کانال کشی و تکمیل ساختمان جدید شهرداری و ... از جمله این خدمات است.


شهردار شهر لنده با تاکید بر اینکه پیاده رو سازی را سر لوحه کارمان قرار دادیم خاطر نشان کرد: قریب به 25 هزار مترمربع پیاده رو سازی طی این چهارسال در سطح شهر انجام دادیم.

این مسئول بیان کرد: در بحث استقلال ادارات کمکهای شایانی داشتیم و در مجموع برای مجموعه دستگاهها و نهادهای اداری بعنوان یک همراه بودیم.


تقی زاده با اشاره به ضعف آتش نشانان در حیطه های مختلف، افزود: برنامه های آموزشی برای  آتش نشانان انجام شد، ایستگاه آنها مجهز و یک میدان به نام آنان نامگذاری شد.


وی ادامه داد: از اینکه بدلایل مختلف و از جمله عشیره ای بودن شهرستان نتوانستیم المان دفاع مقدس را سطح شهر نصب کنیم عذرخواهی می کنیم اما طرح آن آماده است که انشالله اجرا می شود.


شهردار شهر لنده  با تاکید بر اینکه صدور پروانه ساختمان تنها منبع درآمد شهرداری بود گفت:  طی چهارسال گذشته فقط 372 پروانه ساختمان صادر شد.


مهندس تقی زاده در ادامه به اهم اقدامات فرهنگی شهرداری در طی چهار سال اخیر اشاره کرد و مهمترین اقدامات فرهنگی شهرداری لنده را :ایجاد سامانه پاسخگویی به مردم ؛ راه اندازی پورتال شهرداری ؛ اتوماسیون اداری ؛برگزاری دو همایش سالانه توسعه شهرستان لنده ؛ سامانه عوارض خودرو ؛آذین بندی و تزئین شهر در تمامی مناسبتها ؛کمک مالی به تمامی برنامه ها و گروههای فرهنگی؛اهدای جوایز و هدایا به دانش آموزان و دانشجویان نخبه و... عنوان کرد.



وی اشاره ای به حوزه مالی شهرداری نیز داشته و گفت در طی این چهار سال موفق شدیم نسبت به پرداخت بدهی های معوق ؛ پرداخت اقساط وام معوق ؛پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و پیمانکاران؛پرداخت  300میلیون بدهی قبل از شهرداری اینجانب  بابت اسفالت اقدام نمایم.

ایشان همچنین گفت: در سال 92 بودجه پیش بینی شده 630 میلیون بوده که 200 میلیون تومان آن را بیشتر ندادند در حالی که 300 میلیون فقط بدهی اسفالت بود.



در ادامه البرز محمد خانی عضو شورای شهر لنده طی سخنانی با تشکر از مردم و مسولان ؛ به انتخاب شهردار در سال 92 اشاره کرد و گفت : در ابتدای کار و برای انتخاب شهردار  نگاه ما غیر طایفه ای و تخصصی بود و قبل از آقای مهندس تقی زاده دو گزینه داشتیم که قبول نکردند و آقای تقی زاده گزینه سومی بود که البته با پیگیری فراوان پذیرفتند.

رئیس شورای شهرستان لنده در ادامه گفت:بعد از انتخاب شهرداری در دو حوزه فعالیتهایمان را شروع کردیم یکی حوزه شهرداری و دیگری حوزه خارج از شهرداری از جمله پیگیری مشکلات شهرستان از طریق مسولان استانی و کشوری .

محمد خانی افزود : در ابتدای کار قرار بود تخفیف 20 درصد عوارض ساختمان و پروانه ساختمانی در اختیار ما قرار گیرد  که ما این را بخاطر مردم نپذیرفتیم.

وی تلاش برای ایجاد فضای سبز در سطح شهر لنده را یکی از مهمترین برتامه های شورای شهر عنوان کرد و افزود در کنار این مهم  در بحث اهداف کلان سه تا برنامه داشتیم که: یکی توسعه نیروی انسانی از طریق رایزنی با  نمایندگان ادوار و سایر مسولان کشوری و استانی بود که این امر بخوبی محقق نشد ؛بحث دوم ما خروج از بن بست لنده و در دستور کار قرار گرفتن  جاده لنده به تشان از طریق مسولان استانی و کشوری و نماینده مردم بوده که امیدواریم این مهم بزودی محقق شود ؛ و برنامه بعدی ما تلاش برای ایجاد اشتغال بوده که در این زمینه پیگیریهای فراوانی انجام گرفت که از جمله می توان به  بحث حضور  بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده اشاره نمود که همین جا از مساعدت دکتر پرویزی؛ استاندار و فرماندار تشکر میکنم.



البرز محمدخانی در ادامه خاطرنشان کرد ؛در بحث نیروی انسانی علاوه بر کم لطفیهای ایجاد شد یکی از دلایل عدم موفقیت ما در این زمینه  به خود ما بر می گردد که برای همدیگر کارشکنی و سنگ اندازی  می کنیم.

عضو شورای شهر لنده در ادامه به گوشه ای دیگر از اقدامات و پیگیریهای شورای شهر اشاره کرد و پیگیری استقلال شبکه بهداشت؛جذب سرانه آموزش و پرورش و جذب اعتبارات برق؛ راه اندازی دبیرخانه شورای شهر و ....را از دیگر اقدامات این شورا اعلام نمود.

وی همچنین به بعضی از حرف و حدیث های کوچه و بازار اشاره کرد و گفت :در بحث حق الزحمه تبلیغاتی شده که اعضای شورای شهر حقوقهای چند ده میلیونی می گیرند در حالیکه ؛ چیزی حدود 32میلیون در طول سال برای 5 نفر یعنی ماهانه مبلغی معادل 550 هزارتومان برای اعضای شورای شهر پیش بینی گردیده است.

محمد خانی همچنین گفت: در مسافرتها کمترین هزینه را داشتیم و گاها پول کم می آوردیم اما بعضی قضاوتها نادرست و غیر منصفانه بود.

رئیس شورای شهرستان لنده تاکید کرد که : در طی این چهار سال و مسافرتهایی که به استان و کشور داشتیم یکبار از مسولی درخواست شخصی نداشتیم و دنبال مطالبات شخصی نبودیم.

ایشان همچنین وجود مصوبه ای در خصوص تعرفه آب شهری لنده را انکار نموده و تاکید کرد :در خصوص بحث افزایش تعرفه آب شورا هیچگونه مصوبه ای نداشته است اگر بود ارائه کنید

این عضو فعال شورای شهر در پایان با بیان اینکه در این دوره حتی خط موبایل شورا را تحویل نگرفته ایم اظهار داشت: شایعه کردند به اعضای شورای شهر زمین واگذار شد در حالیکه حتی پروانه ساختمانی هم داده نشد و اگر کسی زمینی واگذاری برای اعضای شورای شهر این دوره پیدا کرده برای خودش باشد.



به گزارش آوای رودکوف در پایان این مراسم جمعی از مردم با حضور در جمع  اعضای سابق شورای شهر از آنها قدردانی و از انها به عنوان مردمی ترین اعضای شورای شهر ادوار مختلف لنده نام بردند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
سلام بنده به عنوان یک شهروند به نوبه خود از اعضا محترم شورای دور گذشته به خاطر زحماتی که کشیدند تشکر می کنم واقعا شورای دلسوز پیگیر ومردمداروبزرگ منش بودند
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
به جای اسب شوهی هر ببندید محسن جعفری تو شورا نباشه لندهی وجود ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
درودبرمدیریت سایت آوای دنا ؛که انسانی آگاه وآزاندیش ؛ودارای قلمی شیوا وبه دور ازآلودگی های فصای رایج مجازی است
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
اگه زمین یا چیزی به اعضای شورا میدادند قطعا از چشم مردم دور ن نبود ، اعضای شورا گاهی باپول خود مسافرت میکردن ، اما افسوس ک مردم قدرشناسی نبودیم وگذر زمان این راثابت خواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
من هم با نظر "سایت وزین آوای رودکوف" موافقم و الحق که شورای فعلی یا سابق مردمی ترین شورای شهر لنده بودند
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
خنده دارد. دست رد مردم حکایت از چیز دیگری دارد
جواب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
جناب همشهری

اگر انتخابات سالم برگزار می شد و سالم شمارش می شد نتیجه این نبود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: