« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
محمد المومنی وزیر اطلاع رسانی اردن طی اظهاراتی که توسط تلویزیون رسمی این کشور پخش شد، اعتراف کرد که فرآیند بهبود روابط کشورش با سوریه آغاز شده است.
 به گزارش روز شنبه رأی الیوم، المومنی در این گفت وگوی تلویزیونی در راستای سیاست کشور خود موضوع میانجیگری آنکارا میان تهران و امان طی سفر اخیر را نادیده گرفت و به آن نپرداخت.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه گذشته برای انجام یک دیدار رسمی وارد اردن شد و با عبد الله دوم پادشاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد و به دنبال آن شماری از رسانه های گروهی خاورمیانه از احتمال پا درمیانی اردوغان میان ایران و اردن سخن به میان آوردند.
المومنی همچنین با اشاره به بازگشت شماری از پناهجویان سوری از اردن به سرزمین شان تاکید کرد : ما امیدواریم تا دست در دست سوریه قدرتمند گذاشته به تامین امنیت و ثبات مرزهای مشترک خود بپردازیم.
وی همچنین بر لزوم برقراری آتش بس و ادامه یافتن آن در سوریه و افزایش دیدارها میان دیپلمات های دو کشور تاکید کرد.
وی افزود: برقراری امنیت و ثبات در جنوب سوریه برای ما حائر اهمیت فراوانی است و نزدیک شدن شبه نظامیان مذهبی موجود در سوریه به مرزهای خود را یک تهدید راهبردی کاملا غیرقابل قبول می دانیم. ما چشم به روزی دوختیم که در آن امنیت و ثبات در سراسر جنوب سوریه برقرار شود.
المومنی در حالی این مطلب را ابراز داشت که سفارت اردن در دمشق همچنان مشغول فعالیت است و امان همواره بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و یکپارچگی نظام حاکم بر این کشور تاکید کرده است. همچنین وقتی اتحادیه عرب دستور بستن سفارت خانه های سوریه را صادر کرد، اردن از آن خواست تا با توجه به رابطه خاصی که با سوریه دارد، امان را از این امر معاف کند.
درهمین راستا اخیرا هیاتی از شخصیت های اردنی رهسپار دمشق شدند و با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کردند و برحمایت خود از وی تاکید کردند. بدیهی است این اولین هیات اردنی نیست که پس از شعله ور شدن بحران در سوریه ظرف تقریبا هفت سال گذشته از دمشق دیدن به عمل آورده است بلکه تاکنون چندین هیات اردنی با مقامات سوریه در دمشق دیدار کرده اند.
در همین راستا بر پایه این گزارش بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنرانی اخیر خود فقط به انتقاد از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پرداخت در حالی که دمشق در گذشته بارها امان را به حمایت از تروریست های مستقر در سوریه متهم کرده است و به همین دلیل دولت اردن این مطلب را به عنوان یک نشانه مثبت از سوی دولت سوریه نسبت به خود تلقی کرده است.
خاورم ** 1487 ** 1064
مترجم : قاسم غضبانپور **
انتهای پیام /*
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: