« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
یاسوج
عکاس مطرح کهگیلویه و بویراحمدی در بخش عکاسی جشنواره سراسری جوکول منطقه انزلی حائز رتبه دوم شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛داود ایزدپناه عکاس کهگیلویه و بویراحمدی در بخش عکاسی جشنواره سراسری جوکول منطقه انزلی حائز رتبه دوم شد. مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا ٤ مرداد ماه بود که آثار ارسالی در ٢٥ مرداد تحت داوری قرار گرفت و شهریور نتایج اعلام شد.

معرفی ظرفیت ها، جاذبه‌ها و توانمندی‌های فرهنگ بومی منطقه به گردشگران ازجمله مهم‌ترین دلایل و اهداف برگزاری سومین جشنواره «سبزجوکول» است که در سه بخش عکاسی، آشپزی و ساخت مترسک شالیزار برنامه ریزی شده است.

در بخش عکاسی که شرکت در آن برای تمامی هنرمندان آزاد بود و محدودیت سنی نداشت با عنایت به اینکه اقتصاد بومی ساکنین منطقه آزاد انزلی بر پایه کشاورزی به ویژه شالیکاری و صید ماهی و صنایع دستی نظیر حصیر بافی استوار است، موضوع مسابقه سراسری عکس مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج، پرتره کشاورزان مشغول کار در شالیزار، فروش برنج در بازار، برنج در سفره غذا و تمامی فعالیت های مربوط به برنج بود .

دستاورد سومین دوره از مسابقات عکاسی، ١٥٠٦ اثر از ٥٢١ شرکت کننده بود که کمیته انتخاب اولیه ١٣١٠ اثر از ٤٧٧ شرکت کننده را قابل رقابت در مسابقه، ارزیابی کرد که شاخص های این انتخاب سوژه، تکنیک و شرایط مندرج در فراخوان بود. در گام بعد هیأت داوران متشکل از کریم ملک مدنی، محمد کوچکپور کپورچالی و رامین مقدم از اساتید برجسته عکاسی کشور و استان گیلان پس از مشورت اقدام به انتخاب ٣٠ اثر برای شرکت در نمایشگاه نمودند. همچنین آثار حائز رتبه اول تا سوم و یک اثر شایسته تقدیر ویژه دبیرخانه جشنواره شدند. بر این اساس در بخش مسابقه عکاسی عباس دانشور از تالش گیلان رتبه اول، داود ایزد پناه از یاسوج رتبه دوم، مسعود احمدی از رشت رتبه سوم و سهراب سردشتی از گرگان تقدیر ویژه دبیرخانه جشنواره برگزیده شدند.

نمایشگاه آثار رسیده از مسابقه عکاسی سومین دوره جشنواره فرهنگی هنری سیزجوکول از تاریخ ١٣ لغایت ١٨ شهریور همزمان با ایام خجسته عید قربان تا غدیر در نگارخانه آسمان سازمان منطقه آزاد انزلی واقع در فاز تجارت و گردشگری به نمایش گذاشته می شود.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: