« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
سیدضیاء هاشمی خبر داد
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال گذشته، ۲۵۰۰ ایده دانشگاهی به محصول تبدیل شد و ۱۲۵۹ محصول به مرحله تجاری سازی رسید و روانه بازار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سیدضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم در مراسم پنجمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: حدود 5400 هسته فناوری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تشکیل شده اند و آماده ورود به پارک های علم و فناوری هستند.

سرپرست وزارت علوم از فروش 12 هزار میلیارد تومان محصولات فناورانه و صادرات 520 میلیون دلار محصولات دانش بنیان در سه سال اخیر خبر داد و گفت: در سال گذشته 30 هزار شغل پایدار در مراکز رشد فناوری در کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه رشد جایگاه نوآوری ایران در دنیا رشد قابل قبولی را داشته است گفت: ایران در سال 2017 در شاخص نوآوری در رتبه 75 دنیا قرار گرفته است که رشد قابل قبولی را نسبت به سال های قبل نشان می دهد.

هاشمی افزود: در سال 1395، حدود 2900 عنوان فناوری در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور ایجاد شد گفت: هم اکنون 41 پارک علم و فناوری و 179 مرکز رشد فناور در کشور مشغول فعالیت هستند.

سرپرست وزارت علوم گفت: برای تحقق دانشگاه کارآفرین، ایجاد زیر ساخت های لازم مانند دفاتر انتقال فناوری، مراکز کارآفرینی و نوآوری و مراکز مالکیّت فکری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شتاب گرفته است و در 2 سال اخیر تعداد مراکز رشد از 55 به 130 مرکز افزایش یافته است.

هاشمی افزود: فعالیت 357 انجمن علمی و 1150 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک های علمی و فناوری و همچنین وجود 4500 واحد فناور پتانسیل عظیمی را برای کشور در تبدیل علم به فناوری ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یادآور شد: بدون شک یکی از ابزارهای این امر، اشتغال پایدار، پی ریزی اقتصاد کشور بر پایه دانش نوآوری و فناوری است و بر این اساس تعبیر اقتصاد مقاومتی تا حدود زیادی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مرجعیت علمی ایران در منطقه و جهان اظهار کرد: با تاکیدات سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر مرجعیت علمی کشور بیش از پیش وظیفه جامعه علمی و فناوری کشور را برای تحقق این امر مهم سنگین تر می کند.

وی درباره سرمایه های انسانی فکری و دانشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار میلیون دانشجو و 100 هزار عضو هیات علمی و جمعیت زیاد دانش آموختگان دانشگاهی ظرفیت زیادی را در کشور ایجاد کرده که می توان با بهره برداری از این پتانسیل بزرگ، کشور را به سمت دانش بنیان کردن اقتصاد و تولید سوق داد.

هاشمی اضافه کرد: وجود این نیروی انسانی عظیم موجب شده است که امروز براساس اطلاعات یک پایگاه معتبر جهانی، ایران از لحاظ تولید مقالات علمی در جایگاه شانزدهم جهانی و رتبه اول جهان اسلام و منطقه قرار گیرد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت تولید علم کیفی یادآور شد: در حال حاضر 210 دانشمند ایرانی در میان دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند، ضمن آنکه دانشمندان ما توانسته اند حدود دو درصد مقالات علمی دنیا را تولید کنند و این در حالی است که ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران در سال 2016 از نظر شتاب رشد علمی در مرتبه نخست ایستاده است، گفت: این در حالی است که توسعه علمی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته صفر یا منفی بوده است.

یاسوج..
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: