« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
جهان
قزاقستان اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه در روزهای 14 و 15سپتامبر (23و24شهریور) در شهر آستانه برگزار می شود.
 به گزارش روز جمعه آوای رودکوف به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت امور خارجه قزاقستان امروز اعلام کرد که دور ششم مذاکرات آستانه با محور صلح سوریه روزهای 14 و 14 سپتامبر برگزار می شود.
در این دور از مذاکرات آستانه درباره تصویب مناطق موسوم به کاهش تنش در سوریه واقع در ادلب، حمص و غوطه شرقی بحت و گفت و گو خواهد شد.
مذاکرات آستانه که راهبرد آن دی ماه سال گذشته در نشست مشترک وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو اعلام شد، رویداد همگرایی سه کشور برای کاهش دامنه درگیری ها، توافق جمعی مبارزه با تروریسم و همچنین برقراری آتش بس فراگیر در سوریه (از 10 دی ماه 95) را در پی داشت که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز تائید شده است.
روند مذاکرات چندجانبه سوری آستانه که بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، برای نخستین بار مذاکره مستقیم نمایندگان دولت قانونی سوریه و معارضان مسلح را در پی داشت و همچنین سبب برقراری آتش بس تقریبا فراگیر و پایدار مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل در این کشور شده است.
ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت در چهارمین دور مذاکرات آستانه، تفاهم نامه ایجاد مناطق امن را در سوریه امضا کردند که در برگیرنده مناطقی در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش خشونت ها است.
گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.
این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.
شبد**1480**1010
مترجم:غلامرضا رفیع**انتشار:حسن معظمی
انتهای پیام /*
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: