« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
اجتماعی
رئيس پليس فتا استان اصفهان گفت: مرد شيادي كه با فريب خانمي در فضاي مجازي مبلغ 500 ميليون ريال از وي اخاذي نموده بود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
آوای رودکوف: سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در تشريح اين خبر گفت: در پي شكايت خانمي جوان مبني بر اينكه فردي در فضاي مجازي پس از فريب او و به دست آوردن عكس‌هاي شخصي و خانوادگي از وي تاكنون مبلغ 500 ميليون ريال از وي اخاذي نموده و هنوز دست بردار نيست بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بازجويي‌هاي به عمل آمده از شاكي، وي عنوان کرد، در فضاي مجازي با شخصي آشنا شده و پس از مدت‌ها چت در فضاي مجازي ارتباط آنها به دنياي واقعي كشيده مي‌شود و مدتي نيز با همديگر قرار ملاقات مي‌گذاشتند. بعد از آن‌كه ارتباطشان به هم مي‌خورد آن مرد شياد كه از رابطه خود با وي به صورت مخفيانه فيلمبرداري نموده بود وي را تهديد به انتشار آنها در فضاي مجازي و همچنين ارسال آنها براي شوهرش مي‌نمايد و در قبال آن مبلغ 200 ميليون ريال درخواست مي‌كند متاسفانه شاكي بدون مشورت با پليس و يا فرد ديگري مبلغ مورد نظر را در اختيار وي قرار مي‌دهد اما آن مرد عكس‌ها را پاك نكرده و مجدداً درخواست مبلغ 300 ميليون ريال مي‌نمايد و بازهم شاكي اشتباه كرده و آن مبلغ را در اختيار وي قرار مي‌دهد و آن مرد شياد براي بار سوم نيز درخواست پول مي‌نمايد كه شاكي اين بار به پليس فتا مراجعه و موضوع را گزارش مي‌نمايد.

سرهنگ مرتضوي بيان‌كرد: با انجام اقدامات فني و پليسي متهم به هويت محسن.ز اهل و ساكن اصفهان شناسايي و در يك عمليات پليسي دستگير و به پليس فتا دلالت داده شد.

اين مقام ارشد انتظامي افزود: متهم در مواجه با مدارك و مستندات پليسي پس از اعتراف صريح به بزه انتسابي، همراه با پرونده به دادسرا اعزام و قرار قانوني مناسب براي وي صادر گرديد.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان توصيه كرد: به هيچ وجه به افراد غريبه در فضاي مجازي اعتماد نكنيد و در اين محيط با افرادي كه نمي‌شناسيد ارتباط برقرار نكنيد و هميشه اين نكته را به ياد داشته باشيد كلاهبرداران و شيادان در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي براي كاربران دام گسترانيده و تنها نيت آنها از ارتباط با شما فريب و سوءاستفاده از شما مي‌باشد.

سرهنگ مرتضوی در پایان گفت: همچنین پلیس فتا در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی کانال ندارد و از هموطنان عزیز خواست ضمن هوشیاری در به کارگیری از شبکه‌های اجتماعی و رعایت قوانین در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس فتا در‌ میان بگذارند.
 
منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: