« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
اجتماعی
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: جشنواره رشد با حددود نیم‌قرن فعالیت، کهن‌ترین جشنواره در کشور و جمهوری اسلامی است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از شبکه علمی ثریا، محی‌الدین بهرام‌محمدیان، صبح امروز در مراسم آغاز فعالیت دبیرخانه چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد که در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه «واژه جشنواره از ابداعات آموزش و پرورش است»، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد سابقه 50 ساله دارد. اجرای  آن در سال 42، با شعار دانش‌آموز در آیینه تصویر، پایه‌گذاری شده است؛ اگرچه پس از انقلاب اجرای جشنواره دو الی سه سال به تاخیر افتاد، اما این جشنواره با حددود نیم‌قرن فعالیت کهن‌ترین جشنواره در کشور و جمهوری اسلامی است.
 
وی ادامه داد: در سال جاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد به مناسبت انتخاب مشهد، به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و استقبال و آمادگی‌ که آموزش و پرورش خراسان رضوی داشته است، در مشهد برگزار می‌شود. دبیری جشنواره و ریاست شورای سیاست‌گزاری جشنواره را به خراسان رضوی محول کردیم؛ البته دبیرخانه دائمی جشنواره پشتیبان تمام فعالیت‌هاست.
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «در جشنواره رشد معمولا حدود 50 کشور شرکت می کنند»، خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره گزارش داده است که امسال از 37 کشور بیش از 1100 فیلم دریافت شده است. حدود 200 فیلم به بخش مسابقه راه خواهند یافت.
 
وی ادامه داد: چندین اقدام ابتکاری همچون طراحی پوستر، طراحی سامانه دو زبانه جشنواره و... در برگزاری جشنواره امسال شاهد خواهیم بود.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: جشنواره همزمان در برخی استان‌ها هم ارائه می‌شود. فیلم‌های برگزیده‌ جشنواره در مدارس بین‌المللی جمهوری اسلامی درخارج کشور به نمایش در خواهد آمد.
 
محمدیان افزود: فیلم‌های آزاد با ژانرهای مختلف که موضوع اصلی آن‌ها علم، آموزش و تربیت است؛ فیلم داخلی، فیلم خارجی و معلمان و دانش‌آموزان فیلم‌ساز در جشنواره رشد حضور خواهند داشت.
 
وی عنوان کرد: در حاشیه جشنواره، کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که دانشجومعلمان باید در این بخش فعال باشند. این موضوع برخواسته از سند تحول آموزش و پرورش است که یکی از رویکردهای آن توجه به رسانه‌های متنوع آموزشی و شکستن انحصار آموزشی از طریق کتاب درسی و استفاده از فضاهای متنوع یاددهی و یادگیری است.
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از رسانه‌هایی که در بسته آموزشی پیش‌بینی کرده‌ایم، فیلم آموزشی است. بهترین فیلم‌سازها و تولیدکنندگان محتوای آموزشی، افرادی هستند که خودشان از این محتواها استفاده می‌کنند. به همین دلیل، دوست داریم معلمان مخصوصاً معلمان جوان بیش از همه وارد این عرصه شوند و همزمان تولید محتوا کنند و از رسانه‌ها بهره ببرند.
 
محمدیان تصریح کرد: در تولیدات این جشنواره تخصص بین‌رشته‌ای باید وجود داشته باشد. فیلم‌ساز این جشنواره باید حوزه تعلیم و تربیت، مسائل کودک و نوجوان، صنعت سینما و حوزه تخصصی یک دانش را بشناسد.
 
در این مراسم از تمبر، پوستر، سایت و تندیس جشنواره رشد رونمایی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: