« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
جهان
یک منبع دیپلماتیک و نظامی در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا در ماه آگوست، 20 تن از فرماندهان داعش را از شهر «دیرالزور» خارج کرده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از افکارنیوز، یک منبع نظامی و دیپلماتیک اعلام کرد که هواپیمای نیروی هوایی آمریکا 20 تن از فرماندهان گروه تروریستی داعش را در ماه آگوست از دیرالزور خارج کرده است.

این منبع اعلام کرد: «در میان اقدامات موفقیت‌آمیز ارتش دولت سوریه در بخش شرقی این کشور در اواخر ماه آگوست، شماری از فرماندهان میدانی تحت حمایت نیروهای ویژه آمریکا، خیلی فوری از دیرالزور به مناطق امن‌تر خارج شدند تا از تجربه‌ آنها در جهات دیگر استفاده شود».

این منبع اعلام کرد که در 26 آگوست «یک بالگرد نیروی هوایی آمریکا» در هنگام شب، 2 فرمانده میدانی با اصالت اروپایی را به همراه اعضای خانواده‌هایشان از منطقه‌ای در شمال غربی دیرالزور خارج کردند.

بنا بر آمار و ارقام، دو روز بعد، بالگردهای آمریکا 20 فرمانده میدانی داعش و شبه نظامیان نزدیک به آنها را از منطقه‌ای در جنوب شرقی شهر دیرالزور به سمت شمال سوریه منتقل کردند.

پیش از این یک منبع از نیروهای دفاعی سوریه روز پنج‌شنبه (امروز) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت مهندسان نظامی سوریه، مسیر تدارکات در غرب «دیرالزور» را به طور کامل مین‌روبی کردند.

حصر سه ساله شهر دیرالزور این هفته در عملیات ارتش سوریه و متحدانش شکسته شد.

منبع مورد استناد اسپوتنیک گفت: «جاده، امن شده است. مهندسان نظامی بخشی از جاده‌ در ورودی شهر را مین روبی کردند».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین