« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
جهان
'سزار أبی خلیل' وزیر انرژی و آب لبنان زمان ارایه پیشنهادها به منظور شرکت در مناقصه حفاری نفت و گاز در آب های سرزمینی این کشور را تا چهار هفته تمدید کرد.
 به گزارش آوای رودکوف به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی عربی، روز یکشنبه لبنان پس از سه سال به تعویق انداختن این مناقصه به دلیل وضعیت سیاسی این کشور از ماه ژانویه سال جاری میلادی این طرح را بار دیگر از سر گرفته است.
براساس این گزارش موعد قبلی برای ارایه پیشنهادات شرکت ها تا (24 شهریور) بود اما این مهلت تا 12 اکتبر(20مهر) تمدید شده است.
لبنان در بخش شرقی دریای مدیترانه در کنار قبرس، مصر، سرزمین های اشغالی و سوریه قرار گرفته و از سال 2009 میدان های گازی همانند لوثیان و تمار در این بخش را اکتشاف کرده است.
درمرحله اول این مناقصه که در سال 2013 بود 46 شرکت همانند شیفرون، توتال، شرکت اکسان ‌موبیل شرکت کردند.
درحالی که لبنان تلاش می کند تا مناقصه هایی را در زمینه اکتشاف نفت و گاز این کشور تدارک ببیند، برخی خبرها از تلاش رژیم صهیونیستی برای مانع تراشی در این زمینه حکایت دارد. هرچند وزیر انرژی تاکید کرد که کشورش از حق خود کوتاه نمی آید.
لبنان پیش بینی کرده ظرف مدت هفت تا ده سال بتواند تولید نفت را شروع کند زیرا عملیات برگزاری مناقصه ها باید پایان یابد تا شرکت های برنده بتوانند عملیات اکتشاف و کاوش و استخراج را شروع کنند و به این ترتیب لبنان وارد باشگاه کشورهای تولید کننده نفت شود.
به گفته ناظران، مهمترین چالش فراروی لبنان، رژیم صهیونیستی است که از سال ها قبل تولید گاز در این مناطق را شروع کرده و با عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز در دریای مدیترانه حتی در خارج از مرزهای آبی فلسطین اشغالی درصدد سیطره بر منابع نفتی لبنان است.
بیروت پیش از این از سازمان ملل متحد درخواست کرده بود تا برای حفظ منابع نفتی لبنان به منازعه لبنان با رژیم صهیونیستی ورود کند.
خاورم**9366** 1064
مترجم:صغری رحیمی
انتهای پیام /*
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین