« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: مشخص شد علت اول طلاق، فقر و بیکاری نیست، بلکه نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است. فقر و بیکاری علت چهارم و «سواد جنسی» علت دوم یا سوم است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: مشخص شد علت اول طلاق، فقر و بیکاری نیست، بلکه نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است. فقر و بیکاری علت چهارم و «سواد جنسی» علت دوم یا سوم است.

 علی ربیعی در همایش ملی سواد آموزی در دنیای دیجیتال که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سوادآموزی ترتیب داده شده بود با طرح این پرسش که آیا بین تحصیل و سواد رابطه مستقیم وجود دارد؟ گفت: یکی از مشکلات ما این است که تحصیل کردن کمتر سواد در پی دارد. باید چه کنیم که تحصیل به سواد منجر شود؟.

وی افزود: بدون تردید تعداد فارغ‌التحصیلان و مهندسان ما در مقایسه با شاخص‌های جمعیتی و جی. دی. پی از جوامع توسعه یافته بیشتر است، اما علت اینکه دوران گذار ما به سمت توسعه اینقدر طولانی است به سواد برمی‌گردد. امیدوارم بتوانیم این خلاءها را پر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کدام متغیرها می‌توانند تحصیلات را به سمت سوادی ببرند که بتواند وضع جامعه را بهتر کند و آسیب های اجتماعی کاهش یابد؟ عنوان کرد: امروز باید به جامعه با سواد هم فکر کنیم.

وی به فضای دیجیتال در سواد اشاره کرد و گفت: وقتی سواد استفاده از دیجیتال را نداشته باشیم، مصرف ما در فضا و محیط مجازی به انحراف می‌رود. این تکنولوژی چه بخواهیم و چه نخواهیم خودش را به زندگی ما تحمیل کرده است. چگونه باید از این محیط برای آموزش برتر استفاده کنیم؟ نگاه انتقادی به فضای مجازی دارم و باید درست استفاده کردن از آن را بدانیم.

ربیعی ادامه داد: امروز فرزندانی پر از وسعت اطلاعات داریم ولی بسیار کم عمق هستند. فضای دیجیتال عمق سواد را کم و وسعت اطلاعات را زیاد کرده است. شور معلمی و آموختن در فضای دیجیتالی وجود ندارد. میان خواندن رمان، دیدن فیلم آن در سینما و حتی دیدن آن در تلویزیون با یکدیگر تفاوت وجود دارد و احساس کودک از خواندن ژول ورن و رفتن به عمق دریا و ماه با دیدن فیلم آن بسیار متفاوت است. بارها فیلم بینوایان را دیده‌ایم، اما خواندن آن مزه دیگری داشت. دیجیتال دارد این مزه را از ما می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه احساسی که کودکان امروز با خواندن قصه ها در فضای دیجیتال دارند با زمان ما متفاوت است گفت: هرچند زمان در حال فشرده شدن است و به فضای دیجیتال نیاز داریم.

وی افزود: تلویزیون ما را تنها کرد، اما امروز هر کودکی یک تبلت به دست دارد. گوشی های تلفن همراه ما را به طور عجیبی تنها کرده است و همین تلفن های همراه عامل زندگی‌های بی مزه شده است و در عصر بی مزگی به سر می بریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: مشخص شد علت اول طلاق، فقر و بیکاری نیست. علت اول طلاق، نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است. فقر و بیکاری علت چهارم بود و علت دوم یا سوم نیز سواد جنسی است.

ربیعی با اشاره به علل اعتیاد گفت: امروز نوعی اعتیاد ناشی از بی معنایی زندگی و ناامنی روانی در حال رواج است و سواد لذت بردن از زندگی نداریم. سواد فقط برای توسعه و تولید نیست، هرچند برای توسعه به سواد نیاز داریم. سالانه به 700هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم که بخش بزرگی از آن باید با مهارت آموزی به دست بیاید.

وی تاکید کرد: باید از فضای دیجیتال در توانمندسازی استفاده کنیم. آموزش و پرورش 300 مرکز توانمندسازی ایجاد کرده و باید سواد دیجیتالی در جوامع محلی را بیشتر مورد استفاده قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز بازماندگی از مدرسه روزبه‌روز در حال کاهش است گفت: بادکتر فانی کار را شروع کردیم و چندی پیش در سفری به بوشهر، استاندار گفت فقط 8 کودک کلاس اولی را پیدا نکرده‌اند که به مدرسه برگردانند. 35هزار کلاس اولی بازمانده داریم و تا کلاس ششم این آمار 140 هزار بازمانده است که نتوانسته‌ایم پیدایشان کنیم و به مدرسه برگردانیم.

ربیعی ادامه داد: از حدود 10 میلیون بیسواد در دولت یازدهم به حدود هشت میلیون نفر رسیدیم که بخشی از آنها اتباع هستند که تصویب کردیم تحصیل آنها نیز تسهیل شود. امروز 35جلد کتاب کار مشترکمان با آموزش و پرورش رونمایی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: