« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه «الوفاق»، آزادسازی دیرالزور را که در ادامه سلسله عملیات والفجر صورت گرفت، ضربه نهایی بر پیکره گروه تروریستی داعش در سوریه دانست.

او با تاکید بر تاثیر راهبردی موفقیت در این عملیات و به ویژه موقعیت ویژه دیرالزور به لحاظ ژئوپلتیکی و اقتصادی -که موجب تقویت محور مقاومت و جبهه واقعی مقابله با تروریسم شده است- خاطرنشان کرد: با پاکسازی تدریجی مرز‌های عراق و سوریه عرصه بر گروه‌های تروریستی تنگ‌تر خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره پیام آزادسازی شهر‌های مهم موصل و تلعفر با تلاش ارتش و نیرو‌های مردمی (الحشد الشعبی) عراق گفت: این دستاوردها نشان داد عراق نیازی به دخالت نیرو‌های فرامنطقه‌ای و خارجی برای پیشبرد راهبرد‌های دفاعی و امنیتی خود ندارد و با اتکا به نیرو‌های بومی قادر است از تهدید‌ها عبور کند.

شمخانی افزود: مردم عراق با وحدت خود و پاسخ به ندای مرجعیت و بسیج ارتش و نیرو‌های مردمی توانستند تروریسم تفکیری را در هم بشکنند و امروز پس از آزادسازی موصل و ساقط کردن خلافت خرافی آنان در این شهر، با پیروزی نهایی و پاکسازی تمام عراق فاصله کمی دارند که به زودی محقق خواهد شد.

او اضافه کرد: نبرد با داعش در عرصه امنیتی، فرهنگی و اعتقادی همچنان ادامه دارد و باید برای نابودی ریشه‌های تفکر داعش که مورد حمایت برخی کشور‌های منطقه است، مقابله مستمری را دنبال کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به مواضع اخیر مسئولان اقلیم کردستان عراق در خصوص برگزاری همه‌پرسی جدایی گفت: در شرایطی که عراق به مرحله پایانی ر‌ها سازی خاک خود از دست تروریست‌های تکفیری نزدیک می‌شود، این اقدامات که وجاهت و اعتبار قانونی نیز ندارد به طور قطع اثرات غیرامنیتی بر منطقه، عراق و به ویژه اقلیم کردستان خواهد داشت.

شمخانی خاطرنشان کرد: مشکل مردم عراق با تجزیه مبتنی بر گرایشات قومی و مذهبی حل نمی‌شود و این گونه اقدامات با واسطه تضعیف ژئوپلتیک و انسجام داخلی می‌تواند معضلات جدیدی را نیز داشته باشد و موجب سوء استفاده قدرت‌های فرامنطقه‌ای و سیطره اقتصادی و سیاسی آنان در منطقه شود.

او در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال نیرو‌های داعش و خانواده‌های آن‌ها به منطقه البادیه سوریه گفت: اجازه دادن حزب‌الله به جابجایی تعدادی از عناصر تحت محاصره از یک محور عملیاتی در خاک سوریه به محور دیگر در آن کشور یک تاکتیک عملیاتی است و تغییری در راهبرد جنگ با تروریست‌ها ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: جمهوری اسلامی ایران و سوریه از اقدام حزب‌الله لبنان در پاکسازی لبنان از وجود عناصر تروریستی داعش حمایت می‌کنند و اگر این قدرت و توانایی در حزب‌الله وجود نداشت، لبنان نیز امروز میزبان تروریست‌های داعشی از سراسر جهان بود.

شمخانی تاکید کرد: امروز دولت، ارتش و ملت لبنان مدیون این جانفشانی حزب‌الله هستند.

او در ادامه گفت: این اتفاق در منطقه قلمون در مرز لبنان و سوریه، قبلا در منطقه حلب هم صورت گرفت و اجازه داده شد عناصر مسلح پس از خلع سلاح سنگین به ادلب منتقل شوند و این مسئله تغییری در عزم و اراده مبارزه با تروریست‌ها ایجاد نمی‌کند.

امیر دریابان شمخانی خاطرنشان کرد: ما همانطور که در جنگ با تروریست‌ها جدی و محکم هستیم در پیشگیری از وقوع جنایت انسانی نسبت به خانواده، زنان و کودکان تروریست‌ها هم مصمم هستیم و این تفاوت نبرد جبهه مقاومت با داعش نسبت به ائتلاف آمریکایی است که با بمباران‌های بی هدف غیرنظامیان بسیاری را قربانی کرده است.

شمخانی برخی از کشور‌هایی را که مدعی مبارزه با تروریسم هستند، فاقد صداقت و جدیت دانست و گفت: این کشور‌ها و در راس ائتلاف ادعایی آن‌ها که آمریکا قرار دارد، تاکنون چه اقدامی موثری را در مبارزه با تروریست‌ها یا آزادسازی مناطق اشغالی داعش و دیگر گروه‌های تکفیری انجام داده‌اند؟

او گفت: بار‌ها گزارش‌های مستندی در اختیار ما قرار گرفته که ائتلاف به رهبری آمریکا به جای جنگ با داعش، به دنبال مدیریت داعش بوده است و در مواردی که امکان سرکوب وجود داشته نه تنها اقدام نکرده بلکه برای فرار آن‌ها از معرکه به آن‌ها کمک کرده است.

این مقام عالی امنیتی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: آمریکا امروز برای سرپوش گذاشتن بر حمایت‌هایی که از داعش در این سال‌ها داشته، ژست مقابله با داعش و جلوگیری از اجرای توافق حزب الله برای خروج خانواده تروریست‌ها را در سوریه گرفته است.

شمخانی افزود: آنچه تاکنون از آمریکا و همپیمانانش دیده ایم بمباران مناطق مسکونی و قتل عام زنان و کودکان و هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه و نیرو‌های مردمی عراق و برخی عملیات‌های محدود غیر موثر ودر لوای آن ارسال کمک‌های لجستیکی به تروریست‌ها بوده است.

او تصریح کرد: امروز محور مقاومت با حضور ایران و عراق و سوریه و حزب‌الله با اخلاص و صداقت و با عزمی راسخ و عملکردی روشن و کارنامه‌ای درخشان در حال مبارزه و نابودی تروریسم هستند و توانسته اند با تحمیل شکست‌های سنگین به گروه‌های تروریستی، آن‌ها را به سراشیبی سقوط بکشانند و جهان را از خطر گسترده افراط‌گرایان تکفیری نجات دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: جبهه مقاومت در این راه سرمایه‌های عظیمی از جمله فرزندان عزیز خود را به خاطر امنیت و استقرار ملت‌های منطقه تقدیم کرده که شهید محسن حججی نمونه‌ای بارز از این جوانان شجاع و فداکار است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: