« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
در نشست اتحادیه عرب
سفیر عربستان در مصر در نشست امروز اتحادیه عرب اظهارات وزیر مشاور قطر در امور خارجه درباره «شریف بودن ایران» را «مضحک» خواند.
پایگاه خبری آوای رودکوف:وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب عصر امروز (سه شنبه) نشستی را در قاهره برگزار کرده و مقامات قطری و سعودی در این نشست بر سر ایران با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری النهار، این درگیری لفظی پس از آن آغاز شد که «سلطان بن سعد المریخی» وزیر مشاور قطر در امور روابط خارجی از ایران تمجید کرد و ایران را «دولت شریفی» خواند.

سلطان بن سعد المریخی در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب گفت که ایران ثابت کرد که دولت شریفی بوده و هرگز ما را مجبور به بازگشایی با بستن سفارتمان را در اینجا و آنجا نکرده است.

«احمد قطان» سفیر عربستان در مصر و نماینده سعودی در اتحادیه عرب اولین کسی بود که به این اظهارات مقام قطری واکنش سختی نشان داد و اعلام کرد که «قطر به دلیل ارتباطش با ایران پشیمان خواهد شد» و در ادامه اتهامات تکراری خود را علیه تهران درباره توطئه علیه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مطرح کرد.

قطان افزود: «نماینده قطر در اتحادیه عرب می گوید که ایران کشور شریفی است. این مضحک است! ایران کشوری است که علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس توطئه می کند...شبکه‌های جاسوسی در بحرین و کویت دارد...سفارت عربستان را آتش زد، حالا آیا این کشور شریف است؟ این روشی است که قطر به آن عادت دارد و از روابطش با ایران پشیمان خواهد شد.»

المریخی نماینده قطر در اتحادیه عرب و وزیر مشاور قطر در روابط خارجی اقدام چهار کشور عربی علیه کشورش را «محاصره ظالمانه» و «غیر قانونی» خواند و اتهام حمایت دوحه از تروریسم را رد کرد و گفت: (کشورهای محاصره کننده قطر) ما را متهم می کنند به اینکه با ایران ارتباط داریم. به خدا قسم، ایران اثبات کرد که کشور شریفی است و ایران هرگز ما را مجبور نکرده که سفارت خود را در فلان کشور ببنیدیم و یا باز کنیم.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و خواسته‌هایی از جمله قطع ارتباط با ایران و قطع کمک به گروههای که به اعتقاد این کشورها تروریستی هستند، کردند، اما قطر این خواسته ها را رد کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین