« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
پایگاه خبری آوای رودکوف:تعدادی از دانشجویان پسر دانشگاه یاسوج به علت نبود خوابگاه در نمازخانه دانشگاه سرگردان هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پس از 12 سال دود چراغ خوردن و درس خواندن به امید ساخت آینده روشن راهی دانشگاه شدند تا در رشته موردعلاقه خود مشغول به تحصیل شوند. برخی از آنها همزمان با تحصیل کار کرده اند و رنج و سختی‌های بسیاری را تحمل کرده اند. بعضی از دانشجویان در شهر و دیار خود راهی دانشگاه می‌شوند و بعضی غیربومی هستند و پس از قبولی در دانشگاه آغاز دغدغه هایشان است و باید به دنبال سرپناهی در دیار غریب باشند و امان از روزی که دانشگاه فاقد خوابگاه باشد و شما سرگردان در جستجوی خانه؛ خانه‌ای که هم باید با پول و بضاعت کم فرد هم خوانی داشته باشد هم فضای پر سرو صدا آن را برای مطالعه تحمل کنید و آسیب‌های اجتماعی نیز در کمین شما باشد.

علی یکی از دانشجویان ورودی سال 95 در این خصوص به خبرنگار تسنیم می‌گوید: من اهل شیراز هستم و جز پارسال به علت اینکه دانشجوی جدیدالورود بودم به من خوابگاه تعلق گرفت ولی امسال مجبورم هر روز از اتاق دوستانم به اتاق دیگری سیار باشم و بعضی شب‌ها در نمازخانه شب را صبح کنم و وسایلم نیز در گوشه‌ای  رها شده اند.

وی افزود: خانواده‌ام نیز از این وضعیت اظهار نگرانی می‌کنند و به علت مشکلات مالی توانایی پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌های خودگردان را ندارم از طرفی خانواده‌ام هم رضایتی نسبت به  اجاره کردن خانه مجردی ندارند و انتظار دارم مسئولان دانشگاه هرچه سریع تر برای من و تعداد زیادی از دوستانم که درگیر این مسئله هستند چاره اندیشی کنند.

وضعیت خوابگاه خواهران در دانشگاه یاسوج مطلوب است/ خوابیدن دانشجویان در پارک را تکذیب می‌کنم

فریبز نیکدل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج به خبرنگار تسنیم گفت: وضعیت خوابگاه‌های خواهران در این دانشگاه مطلوب است و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی خوابیدن 150 دانشجوی پسر در پارک‌ها را تکذیب کرد و افزود: دانشگاه نسبت به تامین خوابگاه دانشجویان جدیدالورود متعهد است و دانشجویان ورودی 95 و 94 نیز در صورت اینکه دانشجویان جدید الورود به حد نصاب نرسیدند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

نیکدل با تاکید بر اینکه خوابگاه‌های تمامی دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه مشخص و آماده میزبانی از دانشجویان است، گفت: در سال گذشته به یک هزار و 70 دانشجو پسر و 1400 دانشجوی دختر خوابگاه داده شد امسال نیز به همین تعداد ظرفیت داریم که تعدادی دانشجویان پسر خوابگاه گیرشان نیامده است.

وی با بیان اینکه تا کنون به 600 نفر از دانشجویان خوابگاه داده شده و در هفته آینده نیز از دانشجویان جدیدالورود برای تحویل خوابگاه ثبت نام می‌شود.

وجود 8 خوابگاه مجوزدار در یاسوج/ سرگردانی 70 دانشجوی پسر به علت نبود خوابگاه

نیکدل با اشاره به اینکه تعداد پذیرفته شدگان سال 96 حدود  یک هزار و 560 نفر است، عنوان کرد:  سال گذشته با بررسی‌های انجام شده 8 خوابگاه مجوز دار در یاسوج شناسایی شد و مابقی خوابگاه فاقد مجوز هستند.

وی با تاکید بر اینکه دادستان مرکز استان و اداره اماکن بر خوابگاه های خودگردان استان نظارت می کنند، بیان کرد: امسال نیز بسیج دانشجویی کارهای و فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در خوابگاه‌های خودگردان اجرا می‌کند.

نیکدل افزود: امسال 2 خوابگاه مجوز دار از این تعداد خواستار لغو فعالیت خود شدند و در آذرماه امسال یک خوابگاه دانشجویی برای خواهران با ظرفیت 500 نفر به بهره‌برداری می‌رسد و بدون شک با افتتاح این پروژه از میزان تراکم جمعیت کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: تا کنون تعداد 70 نفر از ورودی‌های سال 94 و 95 متقاضی خوابگاه شده اند و در صورت اینکه خوابگاه‌های دانشگاه توسط دانشجویان جدیدالورود پر شد به طور قطع دانشگاه برای تامین خوابگاه این دانشجویان چاره‌ای می‌اندیشد.

رئیس شورای نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دانشگاه یاسوج هیچ خوابگاه خودگردانی ندارد و تنها متولی نظارت و بازرسی و صدور مجوز برای خوابگاه‌های خودگردان است و تاکنون نظارت مستمر و دقیقی بر روی این خوابگاه‌ها انجام شده است.

امید است دانشگاه یاسوج که به عنوان دانشگاه مادر در استان شناخته شده است برای تامین خوابگاه آینده سازان جامعه و دانشجویان خود هرچه سریع تر چاره‌ای بیاندیشد تا این دانشجویان با فراغ بال به فراگیری علم بپردازند و دغدغه محل اقامت خود را نداشته بلکه تنها در اندیشه توسعه و آینده ایران عزیز باشند و از هرگونه آسیب اجتماعی و مشکلات دیگر که در کمین آنها است در امان باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: