« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹
پایگاه خبری آوای رودکوف: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به تشکیل و فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فتاح محمدی در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ترویج فرایض دینی یعنی دو فریضه تکامل یافته الهی امر به معروف و نهی از منکر از دلایل و فلسفه اصلی قیام تاریخی حضرت امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه تقویم و تاریخ شیعه با خون و ایثار شروع شده که دردناکترین آن واقعه عاشور است، تصریح کرد: از مهمترین هدف قیام عاشورا و نهضت خونین امام حسین (ع) تحکیم، تعمیق و تحقق دین و امور با فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود تا به وسیله آن از دشمنان انتقام گرفته و برای دیگران هم سایر فرایض الهی در جامعه ساری و جاری شود.

محمدی ابراز کرد: ماه‌های رمضان و محرم و بخصوص ایام سوگواری بهترین فرصت برای تبلیغ، ترویج و نشر امر به معروف و نهی از منکر بوده و این مهم یک وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه عمل کردن به فرایض امر به معروف و نهی از منکر محدود به زمان خاصی از جمله ماه‌های رمضان و یا محرم نیست بلکه باید همواره مورد توجه باشد، تاکید کرد: احساس وظیفه نسبت به شرایط نامطلوب یک آسیب جدی در جامعه دینی و همچنین احساس مسئولیت افراد نسبت به امور جامعه از مهمترین عامل بازدارندگی ناهنجاری‌ها و معضلات است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شناخت بیشتر معروف‌ها و منکرها در جامعه اشاره کرد و گفت: باید تلاش افکار عمومی و جامعه دینی و اخلاقی ‌مان را نسبت به تمام مظاهر معروف و منکر بیشتر آشنا کرد و حقیقت و حکمت این دو فریضه الهی را به نحوی موثرتری به همگان بیان نمود.

محمدی با اشاره به اینکه دولت هم در این رابطه مسائل را راهبرد و مدیریت می‌کند، افزود: در جمهوری اسلامی توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌‌ای همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است.

وی تصریح کرد: باید به شناخت بیشتر معروف‌ها و منکرها در جامعه پرداخت و باید افکار عمومی و جامعه دینی و اخلاقی‌مان را نسبت به تمام مظاهر معروف و منکر بیشتر آشنا سازیم و حقیقت و حکمت این دو فریضه الهی را به نحوی موثری تبیین کنیم.

محمدی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر صرفا با قوه قهریه جوابگو نیست و هر فرد مسلمان معتقدی وظیفه دارد در سطوح مختلف برای اقشار جامعه در هر زمان و مکانی این دو فریضه تکامل یافته الهی را تشریح و اجرا کند.

وی با بیان اینکه در حوزه دولتی باید معرفت، دانش و حس حساسیت نسبت به ارزش‌ها بیشتر نمایان شود، بیان کرد: تمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی و بویژه فرهنگی و متولیان امر باید از جنبه‌های مختلف مادی و معنوی با برنامه ریزی و طرح موضوعات و مسائل مختلف به امر به معروف و نهی از منکر در کنار هم و با هم و بطور مداوم حرکت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: