« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
پایگاه خبری آوای رودکوف:نخست وزیر عراق در جلسه امروز پارلمان که نمایندگان قصد دارند در آن، دستور اجرای فوری تحریم ها و اقدامات قانونی علیه اقلیم کردستان عراق را صادر کنند، حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از « ان ان سی»، «حسن خلاطی» عضو ائتلاف ملی در پارلمان عراق اعلام کرد که «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز چهارشنبه (امروز) در جلسه پارلمان حضور پیدا خواهد کرد.

این عضو پارلمان عراق اعلام کرد که دستور کار جلسه امروز اجرایی شدن اقدامات قانونی و تحریم های مالی است که پارلمان علیه اقلیم کردستان صادر کرده است. وی افزود که در جلسه قبلی پارلمان کمیته های متعددی برای صدور این تحریم ها تشکیل شده بود حالا با حضور نخست وزیر در پارلمان این تصمیم ها بعد اجرایی پیدا می کنند و به منظور احاطه بحران همه پرسی کردستان تصمیم های پارلمان به صورت فوری اجرا خواهد شد.

در جلسه پیشین پارلمان عراق که روز دوشنبه و همزمان با برگزاری همه پرسی کردستان برگزار شده بود نمایندگان نخست وزیر را ملزم کرده بودند تا نیروهای ارتش و پلیس اتحادیه عراق را در همه مناطق مورد مناقشه مستقر کند.

«عبدالرحیم الشمری» عضو پارلمان عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراقی در نزدیکی مرزهای مناطق مورد مناقشه مستقر شده اند و تنها در عرض چندساعت می توانند در این مناطق منتشر شده و کنترل آن را از دست نیروهای پیشمرگه کُرد خارج کنند.

در سال 2014 و همزمان با حمله تروریست های داعش به عراق، نیروهای پیشمرگه  وابسته به حزب دموکراتیک کردستان  در مناطق مورد مناقشه از جمله جنوب کرکوک مستقر شدند، دولت عراق هشدار داده در صورتی که این نیروها بدون درگیری این مناطق را ترک نکنند، علیه آنها اقدام نظامی انجام خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: