« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛«یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق روز پنجشنبه در دیدار با وزیر خارجه عراق از آمادگی سازمان ملل متحد برای کمک به منظور حل مشکلات به وجود آمده میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط از بغداد، در بیانیه دفتر ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق آمده است: در دیدار ابراهیم الجعفری و یان کوبیش دو طرف در خصوص آخرین تحولات عراق و منطقه صحبت کردند.
یان کوبیش در این دیدار با بیان اینکه ما در سازمان ملل متحد آماده کمک برای حل مشکل به وجود آمده با اقلیم کردستان هستیم، اعلام کرد که جامعه جهانی از وحدت و یکپارچگی عراق حمایت می کند.
ابراهیم الجعفری نیز با اشاره به اینکه همه دنیا با این همه پرسی مخالف هستند، بر آمادگی بغداد برای همکاری دفتر سازمان ملل متحد در عراق برای موفقیت در انجام ماموریت های محوله تاکید کرد.
وزیر خارجه عراق همچنین گفت: ما همه اکنون تمرکز خود را معطوف به مرحله پس از داعش کرده ایم که مرحله عمران و سازندگی کشور است.
وی همچنین خواستار جدیت بیشتر سازمان ملل متحد در حمایت از عراق برای مبارزه با داعش شد.
دولت بغداد تاکنون بارها اعلام کرده است ، نتایج همه پرسی را به رسمیت نخواهد شناخت و در مورد آن هیچ مذاکره ای نخواهد کرد.
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه به اقلیم کردستان 72 ساعت مهلت داد تا فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی را به بغداد تحویل دهد.
مقامات اقلیم کردستان در آن زمان بلافاصله این گونه درخواست ها را رد کرده اند. /ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: