« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
بهبهان
تاریخ سینه زنی سه سنگ بهبهان مربوط می‌شود به 130 سال پیش..
پایگاه خبری آوای رودکوف:سبک سینه زنی سه سنگ سبک منحصر به فرد و شورانگیزی است که ایام محرم فقط در دیار بهبهان می‌توان نمونه آن را یافت. شوری که در سینه زنی سه سنگ مکتوم است چیز دیگری است.

به گزارش ایلنا، سبک سینه زنی «سه سنگ» ویژه شهرستان بهبهان است که ایام ماه محرم در این شهرستان برگزار می‌شود.

سبک سینه زنی سه سنگ سبک منحصر به فرد و شورانگیزی است که ایام محرم فقط در دیار بهبهان می‌توان نمونه آن را یافت. شوری که در سینه زنی سه سنگ مکتوم است چیز دیگری است.

تاریخ سینه زنی سه سنگ بهبهان مربوط می‌شود به 130 سال پیش. شاعر و مبدع این نوع سینه زنی میرزا شوقی بهبهانی بوده است. میرزا شوقی بهبهانی که نام اصلی‌اش نور علی و به قول مردم میرزا قنبر بود، در عصر ناصری وارد بهبهان می‌شود و به عنوان منشی احتشام الدوله منسوب می‌شود و حضور مداوم او در بهبهان باعث می‌شود به میرزا شوقی بهبهانی معروف شود. پهلوانان به میرزا مراجعه کرده و از او می‌خواهند تا نوحه جدیدی برایشان بسراید. کاروانسرا، پهلوانان و حضرت شافع محله‌هایی از بهبهان هستند که اهالی آن مشهورترین سینه‌زنی‌های «سه سنگ» را برگزار می‌کنند.

بهبهان شهری است در جنوب غربی ایران. شهر بهبهان مرکز شهرستان بهبهان در جنوب شرقی استان خوزستان است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت شهرستان بهبهان 179 هزار نفر بوده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
0
کهگیلویه و بویراحمد هم از قدیم تا حالا سه زنگ می زنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین