« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
پایگاه خبری آوای رودکوف: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، تنها کمتر از ۱۰ درصد خاک سوریه هنوز در کنترل تروریست‌های داعشی قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع روسیه اطلاعات جغرافیایی را منتشر کرده است که بطور دقیق نشان می دهد، 91،6 درصد از خاک سوریه از دست گروه تروریستی داعش آزاد شده است.

 وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است، نیروهای هوایی-فضایی این کشور طی یک هفته گذشته در سوریه حدود 500 پرواز نظامی انجام داده اند که در نتیجه آن بیش از 1400 مواضع و تاسیسات متعلق به تروریستها منهدم شده است. محل استقرار مواضع داعشی‌ها توسط اطلاعات بدست آمده از هواپیماهای بدون سرنشین کشف و شناسایی شده اند که برای این منظور بیش از 190 پرواز شناسایی انجام گرفته است.

هفته قبل، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در دیدار با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا گفته بود که در سوریه شرایط لازم برای پایان مناقشه نظامی مهیا شده است. مقامات ستادکل نیروهای مسلح روسیه نیز چنین دیدگاهی داشته و وعده داده اند که پایان جنگ در سوریه بسیار نزدیک است.

مرکز روسی آشتی طرفین متخاصم در سوریه روز پنج شنبه اعلام کرده بود که اوضاع در این کشور تقریبا عادی گزارش شده است و توافقات صورت گرفته در ماه سپتامبر در آستانه (پایتخت قزاقستان)، نقش مهمی در بهبود اوضاع در سوریه داشته است.

در حال حاضر در سوریه بازسازی تاسیسات مهم در شهرهای بزرگ و دیگر مناطق مسکونی این کشور ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: