« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
اجتماعی
حتی اگر ما به طور کامل از چهره مان که در آینه می بينیم راضی باشیم، یک عکس بد می تواند تأثیر بسیار زیادی روی ما بگذارد به طوری که گاهی سبب می شود چند روز احساس ناامیدی کنیم.
پایگاه خبری آوای رودکوف-برترین ها: همه ما گاهی اوقات قربانی بلایی که به نام عکس نامطلوب شناخته است، شده ایم و در دنیای فعلی وابسته به رسانه اجتماعی ما، ندانستن اینکه چگونه در عکس ژست بگیریم جزء انتخاب های ما نیست. حتی اگر ما به طور کامل از چهره مان که در آینه می بينیم راضی باشیم، یک عکس بد می تواند تأثیر بسیار زیادی روی ما بگذارد به طوری که گاهی سبب می شود چند روز احساس ناامیدی کنیم. دانستن بهترین فیگورها و زوایای مان می تواند ما را از اين مشکل برهاند.

گفتنی است برای جلوگیری از عکس های زشت و افتضاح در اینجا یک آموزش سریع نحوه ژست گرفتن در عکس ها داریم، به همراه ترفندهایی که هر دختری باید بداند.
 
از زبان خود استفاده کنید
 
این یکی از بهترین و عجیب ترینها ترفندها است. ممکن است که عجیب به نظر بیاید ولی فشار دادن زبانتان به سقف دهان در حالی که لبخند می زنید یک راه مؤثر برای جلوگیری از ایجاد غبغب زشت می باشد، زیرا این کار سبب کشیده شدن گردن و خط فک می شود. ما آنرا امتحان کرده ایم و جواب گرفتیم! همچنین برای هایدی كلوم و رنه زلوگر که از طرفداران این ترفند می باشند نیز مؤثر بوده است.

به چهره خود زاویه دهید
 

 
به جز مواقعی که با یک عکاس پرتره حرفه ای سروکار دارید، این کار کلید جلوگیری از شات های مستقیم می باشد. چرا؟ زیرا به دلیل عدم وجود سایه ها، که می تواند باعث شود که چهره شما پهن تر، بزرگتر، یا کمی بیرنگ تر به نظر بیاید. در عوض، کمی به بغل بایستید و چانه تان را کمی به سمت بالا یا پایین تکان دهید. از آنجا، اطمینان حاصل کنید که به چیزی بالاتر از خط دید طبیعی تان نگاه می کنید.
 
بدن خود را بچرخانید و به دستهایتان حالت دهید
 
آه، حقه قدیمی فرش قرمز: بدنتان را زاویه 45 درجه بدهید و دست ها را به سمت دوربین روی پایین تنه قرار دهید. سپس یک پا را به آرامی جلوی پای دیگر قرارداده، شصت پای خود را به سمت دوربین نشانه بگیرید و وزنتان را روی پای عقب قرار دهید.
 
تا به حال توجه کرده اید که همه ستارگان با قراردادن دست روی کمر به سمت دوربین ژست می گیرند؟ به این دلیل است که این حرکت خاص تضمین می کند که قسمت بالای بازو بر روی تنه صاف نیست و سبب بزرگتر نشان دادن آن نمی شود. اگر احساس می کنید که قرار دادن دست بر روی کمر کمی مصنوعی است، سعی کنید کمی بازوان خود را از اطراف به آرامی بیرون بکشید.
 

 
مچ پاها را بچرخانید
 
اگر می خواهید از زاویه تمام رخ عکس بندازید (مثلا برای یک عکس خیابانی) پاهای خود را از قسمت ساق پا به پایین روی هم قرار دهید. این مدل ایستادن سبب می شود که باسن شما ظریف تر و پاهایتان کشیده تر به نظر بیاید، بعلاوه کمی طبیعی تر به نظر می رسد. شایان ذکر است که این ژست به صورت نشسته هم جواب می دهد. با وجود اینکه همیشه ارجحیت در عکس ها با ایستادن است، اگر پیش آمد که شما روی یک صندلی یا مبل نشسته بودید و کسی با دوربین به سمتتان آمد، راست بنشینید و پاهایتان را از قسمت مچ روی هم قرار دهید. این کار بسیار مناسبتر از آن است که با ساق هایتان کاری نکنید.

مثل اطرافیان ژست نگیرید
 

 
کلید یک عکس درخشان گروهی چیست؟ این است که همه مثل هم ژست نگیرند. نه تنها احساسی است بلکه هر کسی فرم متفاوتی دارد، بنابراین چشم بیننده ناخودآگاه به سمت کسی جذب می شود که در این ژست بهتر به نظر می رسد، نه در عکس. در عوض، بدون اینکه مستقیما از افراد کنارتان تقلید کنید، مطمئن شوید که خیلی راحت ایستاده اید.

یاد بگیرید که به دوربین لبخند بزنید
 
لبخند زدن یک ترفند در عکاسی به شمار می آید. زیادی بزرگید و احمق به نظر می رسید اما هرگز نمی تواند شما را عصبانی یا افسرده نشان دهد. راه حل چیست؟ لبخند طبیعی که شما بسیاری از اوقات موقعی که جلوی دوربین نیستید، می زنید.
 
خندیدن بیش از حد به عمد سبب می شود که صورت تان عریض تر، چشمانتان جمع تر و غبغب تان برجسته تر به نظر برسد، که هیچکدام از معیارهای عکس جذاب نیستند. در عوض، سعی کنید که صورت تان را آرام کرده و کمی دهانتان را باز کنید، به طوری که لب پایینی شما همسطح منحنی دندان های ردیف بالایتان قراربگیرد. این ژست همیشه جذاب است و به شما این اجازه را می دهد که تصمیم بگیرید چه اندازه از دندان هایتان را می خواهید در عکس نشان دهید. از طرفداران لبخند زدن با دندان نیستید؟ یاد بگیرید که با چشمتان لبخند بزنید.
 
یکی از چیزهایی که باید به آن توجه داشته باشید: هنگامی که به طور طبیعی لبخند می زنید، ناحیه اطراف چشمهایتان کمی به سمت جمع شدن تمایل دارند، باعث می شود که لبخندتان نسبت به لبخند زدن تنها با دهان، طبیعی تر و معصومانه تر به نظر بیاید.
 

 
ژست های خوب را تمرین کنید
 
شماهزاران بار آنرا شنیده اید، ولی واقعا صاف ایستادن فرق می کند. نه تنها باعث بلندتر جلوه کردن شما در عکسها می شود، بلکه یک حس توانمندی و اعتماد به نفس به شما می دهد، كه طبیعتا فریبنده است.

موقعیت سنجی کنید
 
این یک قاعده اساسی می باشد: هر چیزی که به دوربین نزدیکتر باشد بزرگتر به نظر می رسد.

راحت باشید
 
به استثنای مدل های حرفه ای، بیشترعکس های شما در حالت سرگرمی، ناگهانی و با دوستانتان است. همان اندازه که شما فکر می کنید که ژست گرفتن برای این نوع عکس ها شما را بهتر نشان می دهد، حقیقت این است که راحت بودن و کمی بامزه بودن تقریبا اکثر مواقع باعث زیباتر شدن عکس می شود. به این دلیل که شما زیاد تلاش نمی کنید، در نتیجه احتمال خطا کمتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: