« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ به نقل از العالم:دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه  در بیانیه ای به اظهارات رکس تیلرسون که به عراق سفر کرده است، اعلام کرد عراقی ها در خاک این کشور می جنگند و هیچ نیروی خارجی درخاک عراق وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است؛ نخست وزیر عراق به تیلرسون گفته است که قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد که گروه های مسلح در خارج از چارچوب دولت حضور داشته باشند.

گقتنی است؛ وزیر خارجه آمریکا که ساعتی پیش وارد بغداد شد، کمی پیش از ورود به این کشور الحشد الشعبی را یک نیروی شبه نظامی خارجی خوانده و خواستار بیرون رفتن آنها از عراق شده بود.

العبادی خطاب به تیلرسون گفت: الحشد الشعبی یک سازمان رسمی است، قانون اساسی اجازه وجود گروههای نظامی خارج از چارچوب قانونی کشور را نمی دهد.

وی گفت: الحشد الشعبی رزمندگانی عراقی هستند که با تروریسم جنگیدند و از کشورشان دفاع کردند و فداکاری هایی کردند که در پیروزی بر داعش سهیم بود.

به گزارش شبکه العالم؛ دفتر نخست وزیری عراق نیز  به اظهارات رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا درباره نیروهای الحشد الشعبی واکنش نشان داد و این اظهارات را به منزله دخالت در امور داخلی عراق دانست.

دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه  در بیانیه ای به اظهارات رکس تیلرسون که به عراق سفر کرده است، اعلام کرد عراقی ها در خاک این کشور می جنگند و هیچ نیروی خارجی درخاک عراق وجود ندارد.

بر اساس این بیانیه ، هیچ طرفی حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارد، و برای عراقی ها تعیین تکلیف کند که باید چه کنند.

وی تاکید کرد حضور نیروهای ائتلاف درعراق یا هر کشور دیگری، به اندازه ای محدود و با هدف آموزش و حمایت پشتیبانی و هوایی و نه برای جنگیدن درخاک عراق است.

همچنین العبادی تاکید کرد هیچ طرفی حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارد، و برای عراقی ها تعیین تکلیف کند که باید چه کنند.

وی افزود حضور نیروهای ائتلاف درعراق یا هر کشور دیگری، به اندازه ای محدود و با هدف آموزش و حمایت پشتیبانی و هوایی و نه برای جنگیدن درخاک عراق است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: