« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
اقتصادی
بعد از قطعی شدن اجرای طرح رجیستری تلفن‌های همراه، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: توپ طرح رجیستری از زمین وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج شده و مجریان اصلی طرح گمرک و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.
به گزارش آوای رودکوف، رمضانعلی صادق‌زاده  با بیان اینکه بعد از دو سال طرح رجیستری آماده اجرا شده است، اظهار کرد: بعد از جلسات متعدد و فعالیت مشترک میان متصدیان اجرای طرح رجیستری، این طرح برای ساماندهی بازار تلفن همراه و جلوگیری از قاچاق اجرا می شود که متصدی اصلی آن وزارت ارتباطات و کمیته تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و گمرک جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: موضوعی که اکنون در این باره مطرح می‌شود، ثبت سفارش تلفن‌های جدیدی است که بعد از این طرح وارد کشور خواهد شد که در سامانه مشخص شده ثبتارش متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت مجاز واردات تلفن همراه اقدام کنند که این مرحله تا واردات گوشی و ثبت آنها در سامانه رجیستری کشور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران خواهد  بود.

این اظهارات در حالی است که پیش از این بر اساس مصوبه دولت مسئولیت فراهم‌آوری زیر ساخت‌های نرم‌افزاری این طرح بر عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزاررت صنعت معدن و تجارت بود و اینک بار اجرایی آن بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است اما در نهایت برای اجرای این طرح مجموعه‌ای از سازمانها، وزاررت خانه ها و نهادها اعم از وزارت صنعت، معدن و تجارت،  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گمرک، وزرات اقتصاد و امور دارایی و ... است.     

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از جمله اهداف این مرکز رونق کسب و کارهای الکترونیکی و حمایت از کسب و کارهای نوین است، یادآور شد: بر اساس توافقی که انجام شده است، هنگامی که کسب و کارهای الکترونیکی بخواهند در این مرکز ثبت نام و نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کنند، ما مدارک لازم را از آنها دریافت می‌کنیم و استعلام‌هایی که آنها برای پیوستن به اتحادیه کسب و کارهای الکترونیک نیاز دارند را بدون اینکه خودشان متوجه شوند در قالب یک دستگاه هماهنگ کننده از دیگر سازمان‌ها دریافت کرده و راهرا  برای ورود آسان این کسب و کارها به اتحادیه کسب و کارهای مجازی فراهم خواهیم کرد.

منبع: صراط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین